Afriq: szuperlátványos terepjáró Skoda
Minden évben más autót dolgozhatnak át a Skoda Academy gyakornokai. A legutolsó csoport a Kamiq-ot kapta meg, és tavaly ősszel mutattak is néhány váztatot, masszív szélesítésekkel, nagy hátsó szárnnyal, akkor még Azubi néven.
A koncepció mellett kitartottak: bár az autó a végén az Afriq nevet kapta, továbbra is úgy fest, mint egy vérbeli tereprali-versenygép. A nagy kerekek, a versenyautókét idéző festés és a LED-es kiegészítő fényszórók mellett mélyebb változtatásokra is futotta. Az autó szélesített nyomtávot kapott, a hátsó futóművét a drágább Multilink rendszerűre cserélték – ez az MQB szabvány platform miatt lehetséges egyáltalán – a hátsó ajtókat pedig lehegesztették. Így valószínűleg ez az egyetlen háromajtós, kétszemélyes Kamiq a világon.
Érdekes ötlet, hogy arra az esetre is gondoltak, ha a verseny során valaki mindentől távol tévedne el: erre az esetre egy különleges vízgenerátor került a csomagtartóba, ami a levegő nedvességtartalmából képes ivóvizet előállítani. Az izraeli Watergen gyártmánya szűrőkkel és UV lámpákkal teszi iható tisztaságúvá a levegő páratartalmából hűtéssel kicsapatott nedvességet.
Az egyetlen részlet, ami nem feltétlenül illik a raliautó-jelleghez, az a motor: a VW szabványos, kétliteres turbómotorja 190 lóerős és 320 Nm csúcsnyomatékú, ami nem kevés az 135 kilós autóhoz, de versenyzéshez azért valami komolyabbra lenne szükség.
Az Afriq persze így is tudja a két legfontosabb dolgot, ami elvárható egy ilyen egyedi járműtől: sok feladatot adott a gyakornokoknak, és elég feltűnő, hogy némi plusz figyelmet hozzon a Skoda márkának.