Külsős márkák használt autóit is árulni fogja a Nissan
A Nissan is belefog abba a projektbe, amelynek keretein belül külsős használtautókat fognak árusítani a szerződött kereskedéseikben. Amerikában nem a Nissan az első, aki ezzel a stratégiával próbálkozik, a Fordnál már egy ideje elérhetőek idegen márkák, és a General Motors is hamarosan indít hasonlót.
A háttérben természetesen a kevés eladható autó áll: az egész szektort sújtó probléma, hogy a beszállítói fennakadások, a chiphiány és a koronavírus okozta gyárleállások miatt a gyártási kapacitások nem tudják utolérni a keresletet, a Nissan is emiatt néz alternatív bevételforrások után. A márka egyik szóvivője szerint nem is nyúlnának ilyen eszközhöz, ha kielégítő mennyiségű készlet állna rendelkezésükre.
Annyiban nem egyszerű autókereskedési modellről van szó, hogy a Nissan 84 pontból álló ellenőrzési listát végez minden külsős modellen, ami után 6 hónapos vagy 6 ezer mérföldes garanciát is biztosít. A sajátmárkás használtautóira ennél is aprólékosabb vizsgálat vonatkozik, ám a 167 pontos lista után a garancia is nagyságrendekkel komolyabb: 7 év vagy 100 ezer mérföld.
A fenti stratégiával nem csak a kieső bevételeket szeretnék pótolni: mindez lehetőséget biztosít számukra, hogy olyan ügyfelekkel kerüljenek kapcsolatba, akik egyébként nem érdeklődnek a Nissan iránt; a bevizsgált használtautók vásárlói 30 százalékkal nagyobb eséllyel térnek vissza újautóért; további előny, hogy az így megszólított kuncsaftok nagyobb eséllyel is szervizeltetnek majd a Nissannál.