Eddig csak egyféle, csukott karosszériával készült a Maserati sportkocsija, most azonban bemutatták az MC20 Cielo kivitelt, amely nyitható tetőpanelt kapott.
Az ilyen, középmotoros modelleknél megszokott módon itt is a motorház fölött alakítottak ki helyet a tetőpanel számára. Váratlan módon a Maserati másik megoldást használ a tetőmozgatásra, mint a Ferrari hasonló spiderei: itt a tetőpanelt egy paralelogramma-karos mechanizmus önmagával párhuzamosan helyezi át, szemben a Ferrari megoldásával, ahol a tető egy tengely körül elfordulva tűnik el a motor feletti rekeszben. A tetőnyitás művelete itt kerek 12 másodpercet vesz igénybe.
Maga a tetőpanel maga sem szokványos: változtatható átlátszóságú üvegből készül, amely teljesen átlátszatlanná is tehető egyetlen gombnyomással. A gyártó szerint a tető átlátszóságának változtatása -30 és 85 Cº hőmérséklet közötti tartományban megbízhatóan működik.
A tetőmozgató mechanizmus a plusz fedéllel és minden egyéb kellékével 65 kg-os túlsúlyt jelent. Azért csak ennyit, mert a karbonszálas vázszerkezet elég merev, hogy a karosszéria plusz erősítések nélkül se csavarodjon érdemben. A műszaki tartalom egyébként változatlan – itt is a 630 lóerős Nettuno motort alkalmazzák, nyolcfokozatú dupla kuplungos váltóval – így a kupéhoz képest csak minimálisan lassabb a Cielo: 2,9 helyett 3 másodperc alatt gyorsul százra, és 8,8 helyett 9,2 másodperc alatt 200-ra. A végsebességet itt sem km/h-ra pontosan adják meg: a gyáriak megfogalmazása szerint 320 km/h felett lesz.
Az árról, és a forgalmazás beindításának időpontjáról egyelőre nem beszéltek, de elég valószínű, hogy a Cielo drágább lesz, mint a 210 ezer eurós kupé.