Még tavaly döntött úgy a Ford, hogy bezárja indiai gyárait, hogy ezzel is csökkentse működési költségeit. Korábban a Mahindrának próbálták eladni minden helyi érdekeltségüket, de az az üzlet nem valósult meg.
A Ford és a Tata megállapodásának pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra, de az sem lehetetlen, hogy a Tata ingyen, vagy akár még jobb feltételekkel jut hozzá a sanandi üzemhez, hiszen a Ford korábban úgy becsülte, hogy mintegy 2 milliárd dollárjába kerül majd az indiai érdekeltségek felszámolása. Azaz valószínű, hogy már azon is nyernek, ha a gyár felszámolásával járó költségeket nem kell kifizetniük.
A Tata egyébként az elektromos autókat fejlesztő részlegén keresztül veszi át a Ford üzem tulajdonjogát, és a gyártóberendezések cseréjét tervezik: évi 300 ezer autós kapacitást építenek ki, amely a tervek szerint később akár 400 ezerig is megnövelhetnek.