Stílusosan búcsúztatja a V8-as E osztályt az AMG
Korábban is az volt a jellemző az AMG-re, hogy egy, vagy két motorral igyekeztek sportossá tenni a legtöbb Mercedes modellt. Úgy tűnik, a következő évek során a négyhengeres kétliteres veszi át a szabvány motor szerepét, már az olcsóbb hosszmotoros modellekben is: a következő típus, amely elveszti a négyliteres V8-ast, az E osztály lesz.
E váltás kapcsán mutatták most be a Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ Final Edition kivitelét: ez a limitált kivitel lesz az utolsó V8-as AMG E osztály, mielőtt a modellváltás kapcsán megérkezik a négyhengeres utód. Itt a 4 literes, két turbófeltöltős blokk 612 lóerős változatát használják – ezen a téren nincs változás – de a körítésen változtattak: a Final Edition csak egyféle színben, grafitszürkében lesz elérhető, 20 hüvelykes kovácsolt felnikkel, és alapáron járó Night Package csomaggal, ami olyan részletmegoldásokat tartalmaz, mint a fényes fekete első légterelő, a fekete ablakkeretek, tükörházak és kötények. Felárért a fekete helyett karbonmintás dekorációval is kérhető lesz a típus. A gyászhangulatot csak a belső tér vörös csíkozása töri meg egy kissé, bár itt is túlsúlyban vannak a fekete és szürke árnyalatai.
A Final Edition-ből összesen 999 példányt készítenek, mielőtt az E63 gyártását leállítanák, így elég valószínű, hogy az autók többsége gyűjtőknél landol majd. Árat egyelőre nem mondtak, de olcsó aligha lesz az utolsó V8-as, hiszen a mezei E 63 S is 129 960 euróba került, és annál már alapáron is jobban felszerelt a végső változat.