Erősebb és csendesebb hibrid hajtást kap a Toyota Corolla
Érezhetően erősebb hibrid Corollákat mutat be a Toyota Európában: az 1,8 literes hajtásrendszer összteljesítménye 140 lóerőre nő, míg a kétliteresé 196-ra emelkedik.
Állítólag nem csupán a teljesítmény nő, de teljesen áthangolták a Corolla hibrid rendszereit. Így csökkentették a gyorsításkor használt fordulatszámot, ami alacsonyabb zajszintet hozott, illetve az elektronikus vezérlés átprogramozásával elérték, hogy a pedálmozgással arányosabb, kiszámíthatóbb módon reagáljon a hajtás. A hajtásban használt akkumulátorokat is lecserélik, könnyebb, de nagyobb kapacitású Li-ion akkukra, ami változattól függően akár 18 kg-mal is könnyebbé teheti a hibrid Corollákat.
A teljesítménynövekedés és az áthangolás egyébként olyan mértékű változást hozott, ami már a dinamikai adatokban is visszaköszön: az 1,8 literes modell, amely 18 lóerőt nyert, 9,2 másodperc alatt gyorsulhat százra, ami 1,7 másodperces javulást jelent az eddigi adathoz képest. A kétliteres 16 többlet lóereje, 8-ról 7,5 másodpercre csökkentette százra gyorsítás idejét. Ez utóbbi esetben ráadásul a szén-dioxid-kibocsátás is csökken, 109-ről 107 g/km-re.
A hajtásláncon kívül is változtatnak ezt-azt a Corollán, de ebből első ránézésre kevés látszik: új színekről, felnikről és hűtőrács-mintázatokról van szó. illetve a legdrágább változatokon új, LED-es fényszórókat kezdenek használni.
Belül a Corolla Cross 10,5 hüvelykes középső kijelzője jelenti az újdonságot, amelyen korszerűbb szoftver fut, pontosabb hangfelismerő rendszerrel.
Annak ellenére, hogy minden fontosat elmondtak a felújított Corolláról, ez az új változat csak 2023 első negyedévétől lesz kapható – nyilván árakat is akkortájt mondanak majd.