Felborult a Jeep Wrangler a törésteszten. Már megint.
Egyedül az amerikai biztosítók által pénzelt IIHS csinál kis átfedéses törésteszteket, amivel egyébként egy elég gyakori balesettípust szimulálnak. A Jeep Wrangler hosszabbik változata ezen borult fel még 2020-ban, és úgy néz ki, a Jeep mérnökeinek nem sikerült korrigálni ezt a viselkedést, hiába végeztek módosításokat az autón.
Az eredmények lényegében teljesen ugyanazok, mint két évvel ezelőtt: a Wrangler a kis átfedéses teszten felborult, és bár a bukókeret, a légzsákrendszer és a biztonsági öv elég jól megvédte a tesztbábukat a sérülésektől, maga a kis átfedéses teszt azt mutatta, hogy a sofőr lábsérülésének elég jelentős az esélye ebben a karosszériában. Emellett az oldallégzsák ki sem nyílt az ütközés során. Így nem csoda, hogy az IIHS minősítése sem változott: a Wrangler Marginal osztályzatot kapott, ami a négyes skála második legrosszabb eredménye.
Maga a borulás persze elég sok tényezőn múlik: befolyásolja például az útfelület és a gumik tapadása, ami a teszthelyiségben lehet más, mint egy normál aszfaltúton. Az azonban biztos, hogy a magas építésű és viszonylag keskeny Wrangler hajlamosabb a borulásra egy baleset során, mint más autók.
Mindez azért igazán kellemetlen a Stellantis számára, mert az előző Wrangler generációval nem mutatkoztak hasonló problémák: Good minősítést kapott ugyanezen a teszten, ami az elérhető legjobb eredmény.