Megszüntetik a legfurcsább tilalmat Svájcban

2022.06.09. 12:33

Már korábban is volt néhány kivétel a szabály alól: olyan versenyt, például hegyi felfutókat, ahol egyszerre egy autó tartózkodott a pályán, engedélyeztek, és néhány esetben, például a Formula-E kedvéért, tettek kivételt. Gokart, és elektromos robogóversenyeket is tartottak, de az általános versenytilalom az elmúlt 67 évben érvényben maradt.

chrace

A napokban azonban úgy döntött a Szövetségi Tanács, hogy teljesen elengedik a versenyrendezésre vonatkozó tiltást. Emellett hoztak még néhány, az autóvezetőkkel szembeni szigort enyhítő döntést. Így eltörölték az egy éves minimálisan kötelező börtönbüntetést a halálos balesetek felelőseinek esetében – azaz dönthet úgy a bíróság, hogy egyáltalán nem alkalmaz elzárást – valamint rövidítették a jogosítványelkobzás időtartamát azokban az esetekben, amikor valakit közlekedési vétségen kaptak.

A svájci autóverseny-tilalmat egyébként az 1955-ös Le Mans-i 24 óráson történt tragikus baleset hatására hozták meg. Ebben a Mercedes versenyzője, Pierre Levegh nagy sebességkülönbséggel egy lassabb autóba csapódott, aminek következtében az autója kigyulladt, és darabokra szakadva az egyik lelátóba csapódott. A baleset során 83-an vesztették életüket, és 180 fő sérült meg. A sajtóhírek kapcsán döntött úgy az akkori svájci kormány, hogy az országban többet nincs helye egy ennyire veszélyes tevékenységnek.

A döntést persze sokan vitatták az évtizedek során, a haszonélvezői pedig elsősorban a svájci határ közelében található francia, német, osztrák és olasz versenypályák voltak, hiszen a versenyezni vágyók kénytelenek voltak külföldre járni.