Nem csak a Hyundainak fájhat a koreai kamionos-sztrájk
Csütörtökön felére esett a termelés a Hyundai ulszani gyárában, amely a márka legnagyobbja Dél-Koreában. Az óriási kiesés oka, hogy sztrájkba kezdtek az ország kamionosai, ami főleg az eleve törékeny ellátási láncok miatt tartogat globális veszélyeket.
Gyártáshoz szükséges alkatrészek nem érkeztek meg, így a napi 6000 darab Genesis és Hyundai Ioniq 5 mintegy fele nem készült el. A kamionstop oka talán nem meglepő, az elszabadult üzemanyagárak miatt tüntetnek sofőrök ezrei, melynek következtében nem csak a gyárakban, de a kikötőkben is fennakadások történtek. Az ulszani kikötőben például kedd óta teljesen leállt a konténerek mozgatása, az ország legnagyobb kikötőjében, Puszanban pedig a szokásos mennyiség kétharmada maradt érintetlen.
A sztrájk az autógyártókat, az elektronikai vállalatokat és a félvezetőgyártókat is érzékenyen érinti, és csak tetézi a sanghaji lezárások és az ukrán-orosz konfliktus hatásait. A Hyundai alternatív módokon igyekszik pótolni a kieső szállítási kapacitásokat, a hírek szerint a Kiákat lábon viszik a raktárakba. A sztrájk határozatlan ideig tart, így a hatásait sem lehet egyelőre felmérni.