Miközben minden attól hangos, hogy melyik márka milyen géppel készül Le Mans-ba, az idei versenyen ebből még nem sok látszott. A két Toyota GR010-es gond nélkül lehozta az első két helyet – az első helyen Sebastian Buemi, Brendon Hartley és Ryo Hirakawa végzett –, úgy, hogy ugyanannyi kört, 380-at tettek meg, a harmadik és negyedik pedig a Glickenhaus két autója lett, 5 illetve 10 kör hátránnyal.
Elvben az Alpine is gyári csapatot indított, de a Renault sportos márkájának egyetlen A480-asa, az ötödik célba érkezett Hypercar kategóriás gép műszaki problémák miatt csak a 23. lett. A szabvány Oreca autókkal versenyző LMP2-es gépek adták a prototípus-kategória dandárját, ezek közül a leggyorsabb a Jota csapat 38-as rajszámú autója lett, Roberto Gonzalezzel, Antonio Felix da Costával és Will Stevensszel a volánnál.
A legszorosabb befutót a gyorsabbik sportkocsi-kategória, az LM GTE Pro hozta, ahol az egyértelműen leggyorsabb Corvette-ek kiesése után a kategóriagyőztes Porsche 911 RSR és a második Ferrari 488 GTE Evo között bő tíz másodperc döntött. A győztes autót Gianmaria Bruni, Richard Lietz és Frederic Makowiecki vezette. Az LM GTE Am kategóriában az idén a Ben Keating, Henrique Chaves Jr. és Marco Sorensen vezette Aston Martin Vantage bizonyult, ők 343 kört tettek meg a 24 óra alatt.
A Toyota persze jövőre is jön Le Mans-ba, és sok éves tapasztalata miatt ott lesz a favoritok között, de a csúcskategóriába egy csomó, hasonló költségvetésből dolgozó gyári csapat érkezik. A Ferrari és a Peugeot a Toyotához hasonlóan Hypercar kategóriás autót készül indítani, a BMW, a Cadillac és a Porsche pedig LMDh kategóriás gépen dolgozik. Azaz ha sikerül is megtartani az elsőséget, jövőre a Toyotának sokkal nehezebb dolga lesz, mint az idén volt.