A motor1 szedte táblázatba azokat a modelleket, amelyekből 2021-ben a legtöbb fogyott. Az összegzést 5 kontinens 106 országának eladásai alapján végezték, az adatok a világon eladott új autók 99 százalékát lefedik. Annyit viszont mindenképpen érdemes észben tartani, hogy az alkatrészhiány komolyan befolyásolta a tavalyi évet (és fogja az ideit is), egyben a lenti eredményeket is.
A top10-ben erős japán fölény mutatkozik, csak két amerikai modell tudott beférkőzni a négy Toyota, a három Honda és az egy Nissan közé: a kilencedik helyre a Tesla Model 3 (elektromos hajtással elsőként jutott a tízbe), a hetedik helyre pedig a Ford F-150. A Toyota slágermodelljei továbbra is jól tartják magukat, csak RAV4-ből és Corollából tudtak egymilliónál többet eladni, 903 ezer darabbal a Honda CR-V ért a dobogóra.
Az SUV-hegemóniát már a top10 is tükrözte. Az alkategóriákban szintén komoly számokat látni, nagy meglepetést viszont egyik modell sem okozott: Honda HR-V-ből, Toyota RAV4-ből, Tesla Model Y-ből és Toyota Highlanderből fogyott a legtöbb. Érdekesség, hogy kisautóból modellenként csak kicsivel fogyott több, mint közepes SUV-ből, mindként szegmens esetén 300 ezer darab körül sikerült értékesíteni a top5-öt.
A minik között a kínai Wuling Hongguang Mini EV volt a legnépszerűbb Kína egyedi piacának köszönhetően, de az ötödik helyen látható Saipa Tiba is keleti piacon forgalmazott modell, iráni gyártmány. A luxusautók oszlopába érdekes módon ugyanazok a számok kerültek, mint a megfelelő kategóriájú SUV-k mellé, nem egyértelmű, hogy hibáról van-e szó, vagy tényleg ezer darabos pontossággal fogyott belőlük ugyanannyi.
A sportautók között annak ellenére győzött a Ford Mustang, hogy az USA-ban gyengélkednek az eladásai, 12 ezer darabbal lemaradva követi a Dodge Challenger. Az egyterűek listája eközben szépen tükrözi, hogy míg nyugaton a szegmens elenyésző érdeklődésre tart számot, keleten még releváns tud lenni. Az Amerikában honos nagyméretű pickupok továbbra is jól fogynak, pedig a kisebb típusok iránt is óriási az érdeklődés, legutóbb a Hyundai Santa Cruz és a Ford Maverick szólt nagyot. A közepes pickupok között persze a globális modellek teljesítenek jól, a Hilux magabiztosan vezet a Ford Ranger és az Isuzu D-Max előtt.