Giga-segéllyel próbálják menteni az orosz járműipart
Vlagyimir Putyin a héten arra utasította a kormányát, hogy gyorsan terjesszenek elő olyan intézkedéseket, melyekkel támogathatják az ukrajnai invázió óta az összeomlás felé sodródó orosz autóipart. A nyugati szankciók hatására az orosz autóeladások májusban 83,5 százalékot estek vissza, vagyis ötödére zsugorodott az orosz piac.
Az első javaslattal Denis Manturov ipari és kereskedelmi miniszter állt elő, miszerint Moszkva 143 milliárd forintnak megfelelő összeget különít el az autók iránti kereslet fellendítésére. Ennek a felét az autóhitelek újraindítására fordítanák, a másik részét pedig kedvezményes lízingszerződések támogatására, valamint benzines és elektromos autók ártámogatására költenék.
Bár az orosz autóipar ezáltal jelentős támogatást kap, nehéz lesz pótolniuk a kieső importot, ugyanis az egész ágazat erősen függött a nyugati beszállítóktól. Így jutottak oda, hogy a legnagyobb gyártó, a Kamaz például a 90-es évek technológiájához nyúl vissza, amit megpróbálnak továbbfejleszteni. A Lada pedig elkezdte az egyszerűsített autók gyártását, ami azt jelenti, hogy akár Euro 0-ás normának megfelelő motorral, ABS, ESP és légzsákok nélküli autókat is gyárthatnak.
És mit jelent a magyar népléleknek a Lada? Ezt nézd meg: