Itt a BMW legdurvább kombija
Megérkezett a legelső BMW M3 Touring, amely az M3 Competition technikáját házasítja össze a 3-as Touring karosszériájával.
A jól ismert háromliteres turbós M hathengeresből itt az 510 lóerős változatot alkalmazzák – úgy néz ki, a 480 lóerős alapváltozat nem is lesz elérhető a Touring karosszériában. Ezen felül a nyolcfokozatú ZF automata, és az összkerék-hajtás is alapkiépítésben jár, kézi váltós és hátsókerék-hajtású változatról egyelőre nem hallani. Cserébe van hátsókerék-hajtást emuláló üzemmód, ami a teljes teljesítményt a két hátsó kerékre irányítja, és tíz fokozatban állítható mértékben változtatható mértékben a kerekek kipörgését is megengedi.
A dinamika természetesen itt is lélegzetelállító: 3,6 másodpercig tart a gyorsulás százra – ez két tizeddel több a szedán eredményénél – de a 200 km/h-ra gyorsuláshoz is elegendő 12,9 másodperc. Az autó csúcssebességét szokás szerint 250 km/h-ra emelték, ami a feláras M Driver's Package megrendelésével 280 km/h-ra emelhető. Bár valószínűleg keveseket érdekel majd a vásárlók közül, az autó fogyasztása WLTP ciklus szerint 10,1 liter száz kilométerre.
A BMW szerint érdemben nem csorbult a térkínálat a 3-as Touringhoz képest: itt is megvan az 500 literes alapméretű csomagtartó, amely a hátsó üléssor lehajtásával 1510 literig bővíthető. Megtartották a külön nyitható hátsó ablakot is. Érdekes lehetőség, hogy az ülések integráltnak tűnő fejtámláját kivehetőre készítették, így versenypályán több hely jut a bukósisakos fejnek. Természetesen több helyen is módosítottak a 3-as kombi karosszériáján, hogy megfeleljen a nagyobb terhelésnek, egyebek között extra merevítések kerültek az autó aljára, és szélesítettek a nyomtávon is, elöl 8, hátul 7 centit.
Az M3 Touring gyártását az idén novemberben kezdik Münchenben, a szállítások pedig 2023 elején indulhatnak. A Touring felára az azonos technikát kínáló M3 Competition xDrive-hoz képest csupán ezer euró lesz, azaz egy ilyen sportkombi Németországban 97 800 eurós áron lesz elérhető.