Átalakítja a kompaktautós kínálatot a Mercedes, így három-négy éven belül beszüntetik az A és B osztály gyártását. Megtartják viszont a CLA Coupét, a CLA Shooting Brake-et, a GLA-t és a GLB-t is – írja a német Handelsblattra hivatkozva az MTI.
A Mercedes vezére, Ola Källenius már májusban bejelentette, hogy a jövőben szűkítenék a közepes kategóriák kínálatát, helyette inkább a luxuskategóriára összpontosítanak. A két búcsúzó modell közül a B osztály felszámolásáról nem volt vita, annak eladásai már évek óta elmaradnak a célszámoktól, és maga a szegmens is egyre kisebb piaci részesedéssel bír, az egyterűek áldozatul esnek az SUV-k népszerűségének.
Ezzel szemben az A osztály megszüntetésének tervét sokan bírálták, mondván, a termékpaletta zsugorodása kockázatos lehet. Európában ez a legkelendőbb termékük, azaz mindenképpen korszakforduló következhet. Az elkaszálás támogatói szerint viszont ez a típus túlságosan európai, máshol nem elég keresett, és nem is elég jövedelmező. Növekedési kilátásai sem meggyőzőek, hiszen a hobbiterepjárók kelendőbbek.
Källenius szerint a Mercedesnek nem a tömeggyártókkal kell versenyeznie, ezen a téren elődje, Dieter Zetsche álláspontját is módosította: úgy véli, évente nem 3 millió, hanem 2,5 millió gépkocsit kell értékesíteniük. A kompakt autók eladásait a mostani szint közelében, tehát 570 ezer körül tartanák, de a felső középkategóriában jelentősen növelnék, míg a legdrágább modellcsaládoknál, mint amilyen az S osztály, az EQS, illetve a Maybach, valamint AMG modellek, 60 százalékos emelkedéssel számolnak.
A Mercedes döntése a magyarországi gyártást is érinti, hiszen Kecskeméten A osztály is készül. A CLA kétféle változata ugyanakkor úgy fest, nincs veszélyben.