Az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági ügynöksége, az NHTSA indított vizsgálatot egy könnyebb sérüléssel járó baleset ügyében, amelynek egy önvezető Cruise taxi volt az egyik résztvevője.
Az eset leírása szerint a balesetben résztvevő másik autó hajtott a megengedettnél gyorsabban – 40 helyett 64 km/h körüli tempóban – és bár a Cruise taxi megpróbálta megszakítani a balra kanyarodását, a másik autó épp a jobb hátsó ajtónál találta el a karosszériát. Az utasok állítólag nem szenvedtek komolyabb sérülést, és a szabályokat egyértelműen az ember vezette autó szegte meg, viszont ez az első olyan eset, hogy az NHTSA egy GM Curise jármű önvezető rendszerét vizsgálja egy baleset miatt.
Korábban egyébként több beszámoló is érkezett a Cruise önvezető járműveinek furcsa vezetési stílusáról. Egyebek közt előfordult, hogy egy ilyen jármű elzárta az utat egy tűzoltóautó előtt, egy másik esetben pedig este, világítás nélkül közlekedett az egyik jármű. A hatóság azonban ezeket nem vizsgálta, hiszen balesetet nem idéztek elő, legfeljebb a megszokottnál nagyobb baleseti kockázatot.
A General Motors tulajdonában levő Cruise csak egy azok közül a vállalkozások közül, amelyek önvezető járművek fejlesztésével foglalkoznak, viszont az elsők közé tartozik, amely vezető nélküli taxiszolgáltatást kezdett nyújtani Kaliforniában, miután beszerezte az ehhez szükséges engedélyeket.