A legdurvább V8-as Dodge Challenger még hátra van?
A Mopar Insidersen megjelent feltételezések szerint stílusosan búcsúzhat el a V8-as Challenger 2023-ban. Állítólag egy olyan változaton dolgoznak, amely alkoholos üzemanyaggal erősebb lehet minden korábbi Dodge-nál.
A Fiat-Chrysler korszakban születtek a legerősebb izomautók a Dodge-nál. Az első lépcső a 717 lóerős Hellcat modellek bemutatása volt – ilyen motorral még többféle Dodge típust gyártottak – a második a Challenger Hellcat Redeye 818 lóerővel, a legdurvább pedig a Demon, amelybe a 6,2 literes Hemi motor 852 lovas változatát építették. Ennél nagyobb teljesítményt már csak a károsanyag-kibocsátási normákat is figyelmen kívül hagyó ládás motor, a Hellephant V8-as kínál a cégnél: ez kereken ezer lóerős, de ilyet csak olyan, jellemzően az 1970-es évek elejéig gyártott autókba lehet építeni, amelyeknek a gyártásakor nem volt érvényben semmiféle szabály a kipufogógázok összetételére nézve.
A legújabb pletykák viszont arról szólnak, hogy a Dodge sportrészlege még készítene egy utcai használatra is alkalmas Challengert, amely teljesítményben túllicitálná az összes korábbi autójukat. A trükk, amivel ezt el lehet érni a károsanyag-kibocsátási szabályok megsértése nélkül, az E85 bevetése: a 85% alkoholból és 15% benzinből álló üzemanyagból a magasabb kompressziótűrés miatt több teljesítmény származhat. Ugyanígy hozzák ki a csúcsteljesítményt a Koenigsegg és az SSC legerősebb turbós V8-as motorjaiból, amelyek az 1600-1800 lóerős régióban mozognak.
Elég valószínűtlen, hogy a Dodge is ilyen nagy teljesítményt célozna meg, de az ezer lóerős határt így is átléphetik, mielőtt a Challengert is leváltanák a korábban már beígért elektromos modellel.