Ralikrosszoznál Lambóval? Van, aki igen
Ha ralikrosszról van szó, szinte bármilyen típus szóba jöhet, ha versenyautóalapot keres valaki. Alacsony költségvetésű csapatoknál simán jöhet egy elsőkerekes ferdehátú vagy egy régi BMW, de ha kicsit nagyobb a büdzsé, akkor egy Evo vagy egy Impreza is kiváló alap. Aztán vannak olyan típusok, amik sem az áruk, sem a jellegük miatt nem igazán jók a ralikrosszra: ebbe a kategóriába például egyértelműen beletartozik az összes középmotoros olasz sportautó.
De van olyan, aki szereti a kihívásokat, és a polgárpukkasztás se áll messze tőle. Ilyenkor születnek meg az olyan elmeroggyant alkotások, mint a Lamborghini Gallardóból épült ralikrossz-versenygép. Az adottságai alapján tényleg nehéz lenne azt mondani rá, hogy ideális, hiszen relatíve drága, nagyon alacsony és középmotoros, ami az irányíthatóságot vélhetőleg nehezíti. A magasságbeli hiányt egy jókora emeléssel oldották meg, a középmotor okozta hátrányt pedig a Lambo összkerékhajtása ellensúlyozza.
A végeredmény az, hogy minden esély ellenére a Gallardo meglepően állatul mozog a pályán és a csodás V10-es miatt elképesztően jól is szól. Az egyértelműen látszik, hogy a Gallardo főleg lóerőből ver rá a vetélytársakra, amiből neki gyárilag is minimum 500 van. Az ellenfelek ebben az esetben azért pár kategóriákkal lejjebb vannak, hiszen egy F Astra, egy Audi 80 és egy Subaru Impreza verseng az olasz sportautóval, ami már első ránézésre is sportszerűtlenül erősebb náluk.
Forrás: rallyemag