Ralikrosszoznál Lambóval? Van, aki igen

2022.07.11. 14:49

Ha ralikrosszról van szó, szinte bármilyen típus szóba jöhet, ha versenyautóalapot keres valaki. Alacsony költségvetésű csapatoknál simán jöhet egy elsőkerekes ferdehátú vagy egy régi BMW, de ha kicsit nagyobb a büdzsé, akkor egy Evo vagy egy Impreza is kiváló alap. Aztán vannak olyan típusok, amik sem az áruk, sem a jellegük miatt nem igazán jók a ralikrosszra: ebbe a kategóriába például egyértelműen beletartozik az összes középmotoros olasz sportautó.

Screenshot 2022-07-11 at 13.17.54.png

De van olyan, aki szereti a kihívásokat, és a polgárpukkasztás se áll messze tőle. Ilyenkor születnek meg az olyan elmeroggyant alkotások, mint a Lamborghini Gallardóból épült ralikrossz-versenygép. Az adottságai alapján tényleg nehéz lenne azt mondani rá, hogy ideális, hiszen relatíve drága, nagyon alacsony és középmotoros, ami az irányíthatóságot vélhetőleg nehezíti. A magasságbeli hiányt egy jókora emeléssel oldották meg, a középmotor okozta hátrányt pedig a Lambo összkerékhajtása ellensúlyozza.

A végeredmény az, hogy minden esély ellenére a Gallardo meglepően állatul mozog a pályán és a csodás V10-es miatt elképesztően jól is szól. Az egyértelműen látszik, hogy a Gallardo főleg lóerőből ver rá a vetélytársakra, amiből neki gyárilag is minimum 500 van. Az ellenfelek ebben az esetben azért pár kategóriákkal lejjebb vannak, hiszen egy F Astra, egy Audi 80 és egy Subaru Impreza verseng az olasz sportautóval, ami már első ránézésre is sportszerűtlenül erősebb náluk.

Forrás: rallyemag