Megmutatták az új Honda CR-V-t
Egyik legnagyobb slágerét újítja meg a Honda: a CR-V-t egyelőre csak Észak-Ameriában mutatták be a következő generációt, amely a legtávolabbi elődök nyomdokaiban jár: nehezen emészthető formai megoldások helyett kellemes arányokat és feltűnésmentes részleteket hoz.
Ez nem feltétlenül jelent rosszat, sőt, az olyan típusok sikereiből, mint a VW Golf, sejthető, hogy ebben a formában nagyobb tömeg számára lehet elfogadható, mint eddig. A karosszéria természetesen nagyobb lett, ahogy ez az utóbbi évtizedekben gyakorlatilag kötelező a modellváltásokkor: durván egy centivel szélesebb és héttel hosszabb lesz, a tengelytáv pedig négy centivel lesz több, mint eddig. Az autó arányain is változtattak: az első tetőoszlop vagy 12 centivel költözött hátrébb, ami érdemben befolyásolja a látványt.
A hajtásválaszték Észak-Amerikában kéttagú lesz: az 1,5 literes négyhengeres turbómotor 190 lóerővel, és fokozatmentes automata váltóval az alpmodellekbe kerül. A feláras opciót a hibrid változat jelenti: ebbe kétliteres szívómotort építenek elektromos segédhajtással, ami 204 lóerő csúcsteljesítmény leadására alkalmas. Elég valószínű, hogy Európában már csak ez utóbbival jelenik majd meg, ahogy a többi Hondához sem kínálnak már mást, csak hibrid hajtást.
Érdekes, hogy a CR-V-be elég kicsi, 7 vagy 9 hüvelykes középső kijelzők kerülhetnek, amelyek a konkurenseknél előforduló 12-es, vagy még nagyobb kijelzőkhöz képest furán hat. Ugyanakkor a rendszer tisztességes mobiltelefon-integrációt kínál, és a drágább változatokba 12 hangszórós Bose hangrendszer is kerül.
A Honda egyelőre nem közölt semmit az európai forgalmazással kapcsolatos tervekről, de az eddigi szokásaik alapján valószínű, hogy itt valamivel később bukkan majd fel a típus, a helyi igényeknek és szabályoknak megfelelő módosításokkal.