Lenyűgöző DeLorean érkezett, ami igazából Hyundai

2022.07.15. 11:14

Igazán ütős újdonsággal lovagolja meg a retró hullámot a Hyundai, ami hivatalosan egészen más akar lenni, mint ami a valóságban süt róla. Az egyelőre koncepcióként létező N Vision 74 hivatalosan az 1974-ben bemutatott Hyundai Pony koncepcióra utal vissza, de a valóságban a DeLorean DMC-12-t sokkal könnyebb belelátni.

Az Italdesign által tervezett Pony Coupé egyébként nem véletlenül hasonlít a DeLoreanre, hiszen miután a Hyundai megmaradt koncepció-státuszban, a tervek végül a DeLoreannél landoltak és a DMC-12 alapjául szolgáltak. Egyébként a Pony Coupét Giorgetto Giugiaro tervezte, aki később a DMC-12-t is, ezért a két autó közötti hasonlóság nem a véletlen műve.

A Hyundai egyébként önkényesen kinevezett magának egy N Day fantázianevű napot, ami a tempóra és teljesítményre optimalizált modellekről szól. Ennek az egyik terméke az N Vision 74, aminek az alapja bár 1974-ben jelent meg, de a formavilága inkább a 80-as évek divatját követi a vonalzóval rajzolt formájával. A retró formanyelvet nagyon elegánsan folyatták össze a modern elemekkel, így az N Vision 74 úgy egyértelműen modern, hogy közben tökéletesen megidézi a múltat.

Hogy legyen benne N is, a csücskös formát versenyautós elemekkel egészítették ki. A kasznit eleve úgy találták ki, hogy optikailag nagynak tűnjenek a szélesítései és a küszöbtoldatok, illetve az első lökhárító toldata nem túl utcai jellegűek. A hátsó részt egy óriási szárnnyal és egy hatalmas diffúzorral dobták fel. A felnik és a széles gumik is a pályaautós kiállást erősítik.

Az N Vision 74-nél a Hyundai az elektromos hajtást hidrogén tüzelőanyag-cellával kombinálja. A rendszer előnye a sima elektromos hajtással szemben a Hyundai szerint az, hogy a hidrogént gyorsabban lehet tankolni, így a kombinált rendszerbe összességében gyorsabban lehet hatótávot pumpálni.

Bár koncepcióautóról van szó, a hibrid üzemanyagrendszeren túl a hajtásról is konkrétumokat árultak el. Az N Vision 74-et két motorral képzeli a Hyundai, amik a hátsó kerekeket hajtják, a teljesítmény pedig egészséges 671 lóerő, a nyomaték pedig 900 Nm. A hatótávot 600 kilométeresnek ígérik, de azt nem árulták el, hogy milyen kapacitású akksival tervezik ezt elérni, illetve az se tisztázott, hogy ebből mennyit tesz ki a tüzelőanyag-cellás rész.