A visszafogott terepen is gyorsan haladó, durván jó futóműves, baromi erős pickupok szegmense viszonylag szűk: tulajdonképpen a Ford és a Dodge készít ilyet. Előbb az F-150 Raptor, utóbbi pedig a RAM TRX. Mivel a Fordra jócskán ráver a RAM lóerőben, sejthető volt, hogy ezt a Ford nem hagyhatta, ezért pakoltak még egy kis dzsúszt a Raptorba. Ez lett a Raptor R, ami a TRX teljesítményétől csak 7 lóerővel marad el, vagyis 700 lóerős.
Mivel a V6-os motor se képviselte eléggé a pazarló amerikai álmot, ezért dobták az alap Raptor 3,5 literes EcoBoostját és beleraktak egy másik motort, ami immár V8-as. Nem is akármilyen V8-as került bele, hanem a Shelby Mustang GT500-as kompresszoros ötkettesét pakolták bele. Végre örülhetnek azok a fordosok, akik eddig szerettek volna Raptort, de a nem elég durva motor miatt nem vettek. Most már ők is fellélegezhetnek, hiszen semmilyen sör melletti vagánykodásban nem maradnak alul akkor sem, ha a másik félnek TRX-e van.
Természetesen nem csak annyiról van szó, hogy belelógatták a GT500 5,2 literes, 700 lóerős motort a Raptor elejébe. Átdolgozták a kompresszort, hogy az alsó és középső fordulatszám-tartományban is jól húzzon, illetve a kipufogórendszer is más. A 10 sebességes automataváltó megmaradt a gyengébb változatból, de átprogramozták, hogy passzoljon a nagyobb teljesítményhez.
A dizájn alig változott azon kívül, hogy sok hangsúlyos R-betű került mindenhova. Sőt, a logót eleve úgy rajzolták meg, hogy nem a Raptor szó mögé került egy R-betű, hanem a logó első vagy hátsó betűjét színezték be. Egyébként a külsőnél a fekete kiegészítőket részesítették előnyben, géptetőre pedig raktak egy Power Dome fantázianevű púpot, ami alatt így elfér a kompresszor, de sokkal fontosabb, hogy távolról is azt kiabálja az autó, hogy barom erős. A beltérben az egyedi Recaro ülések jelentenek említésre méltó változást.
A vezetési módok közé bekerült a Baja, ami nem csak a futóműre, hanem a kipufogóra is hatása lesz, így valószínűleg ebben a módban nem lesz visszafogott a Raptor R hangja. Az eddig se gagyi futóműhöz is hozzányúltak: az adaptív gátlókat kimondottan az R-hez hangolta a Fox. A rugóút több, mint 30 centis, ami azt ígéri, hogy rossz úton kegyetlen tempóban lehet majd veretni a hergelt Raptorral. Egyelőre a Raptor R ára nem ismert és arra is jó esély van, hogy nem fog eljutni Magyarországra.