2040-re újrahasznosított alkatrészekből kellene az elektromos járművek akkumulátorait építeni
Minden elektromos jármű akkumulátorát újrahasznosított anyagokból kell előállítani 2040-re – hangzott el az Autocar Business legújabb, az európai akkumulátorgyártók jövőjéről szóló webináriumán. Isobel Sheldon, a Britishvolt akkumulátorgyártó stratégiai igazgatója a bejelentés kapcsán kifejtette, az iparág egyöntetűen azon dolgozik, hogy rájöjjenek, a különböző anyagokat, mondjuk a kobaltot, miként lehet újrahasznosítani, hogyan csökkentsék a földből kinyert mennyiséget, amivel az ágazat fenntarthatóbbá válhat.
Sue Slaughter, a Ford beszerzési igazgatója szerint a jövőt illetően az egyik legfontosabb feladatot a környezeti fenntarthatóság jelenti. Az energiaforrások terén is fejlődésre van szükségünk, hiszen nincs értelme az elektromos járműveknek akkor, ha az akkumulátorok előállításához szükséges energia fosszilis tüzelőanyagokból származik – jelentette ki. Véleménye szerint a kibocsátás csökkentésének egyik módja az akkumulátorok helyi gyártása lenne, vagyis ha nem Kínából szereznék be őket. Ennek kapcsán már be is nyújtották azt a tervek szerint 2027-ben életbe lépő új jogszabály-tervezetet, mely pénzügyi ösztönzőket nyújtana az Egyesült Királyságból az Európai Unióba elektromos járműveket szállító autógyártóknak.