Elektromos autó lehet az Alpine A110-ből
Míg az elektromos autók egyre népszerűbbek, a villanyhajtású kabriók száma elenyésző, hiszen a szükséges extra merevítések nagy mértékben növelik a súlyt, és ezáltal negatívan befolyásolják a hatótávolságot is. Az Alpine a Forma-1-es Francia Nagydíjon mutatja be az A110 E-ternité demóautóját, amely a cég első elektromos autója és egyben az első nyitott tetős változata is.
Az A110 E-ternité egyelőre csak koncepcióautóként létezik, ami lehetővé teszi az Alpine számára, hogy egyszerre több újítással is kísérletezzen. A francia márka elkötelezte magát az elektromos jövő mellett, ezért megragadta az alkalmat, hogy először mutasson be elektromos hajtásláncot az A110-ben.
Az Alpine célja az elektromos A110-zel az volt, hogy a teljesítménye megegyezzen a belső égésű motorral szerelt változatéval. Ez a gyakorlatban 242 lóerőt és 300 Nm nyomatékot jelent, ami 4,5 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulásra elegendő, a végsebessége pedig 250 km/h.
Ennél is fontosabb azonban, hogy az Alpine az autó súlyeloszlását is meg akarta tartani. Az E-ternité akkumulátorai, amelyeket a Megane E-Techből kölcsönöztek, 392 kg-ot nyomnak, de maga az autó mindössze 258 kg-mal nehezebb, mint a benzines változat. A megfelelő súlyelosztás elérése érdekében a mérnököknek újra kellett tervezniük az autó akkumulátorházát és a modulok elhelyezkedését. Négyet elöl, nyolcat pedig hátul helyeztek el. Az eredmény 42/58-as súlyelosztás, ami majdnem teljesen megegyezik a szabványos A110-zel.
Az E-ternité másik nagy újítása a levehető tető. A kivágott lyuk az autó tetején talán nem a legelegánsabb megoldás, viszont ezáltal meg tudták tartani a karosszéria merevségét anélkül, hogy növelnék a súlyt. A levehető tetőrészeket az Alpine házon belül gyártja, szénszálból.
Az Alpine A110 E-ternité gyártását hivatalosan még nem erősítették meg, de a pletykák szerint limitált darabszámban lesz elérhető, ideiglenes megoldásként a jelenlegi benzines A110-ek és a 2025-re várható új elektromos Alpine sportautó között.