Hivatalosan is bemutatták az eddigi legnagyobb Audit

2022.07.25. 17:09

A SAIC Audi bemutatta a márka eddigi legnagyobb modelljét, a Q6-ost. A számozási logika azt diktálná, hogy a Q7/Q8-nál kisebb kategóriába érkezzen; emellett a hamarosan bemutatkozó Q6 e-tronhoz sincs semmi köze, mivel az elektromos SUV az Audi PPE platformjára, a most bemutatott Q6 pedig a meglévő MQB padlólemezre épül, kizárólag belső égésű motorokkal szerelve.

Az autó külseje nem tartogatott meglepetéseket, mivel két kép már márciusban kiszivárgott a kínai technológiai minisztériumból. A Q6 az Audi márkaarculat egy következő verzióját kapta: elől az új singleframe fölött összefűzött fényszórókat és hangsúlyosabb oldalsó légbeömlőket, hátul pedig vastag, szintén az autó teljes szélességén végighúzódó lámpatestet jelent; oldalról pedig könnyen fel lehet ismerni benne a testvérmodell Volkswagen Atlas/Teramont sziluettjét.

5099 mm-es teljes hossz valamivel nagyobb a Q7-esénél, míg a 2980 mm-es tengelytáv kisebb, egyezik az Atlaséval. Az autóba így három üléssor fér, hat- vagy hétüléses konfigurációban lehet kapni. A SAIC "Roadjet"-ként hivatkozik a Q6-ra, ezzel utalva a luxus-utazóautó jellegre, amit az Atlasénál magasabb minőségű anyagok és felszereltség egészít ki - a kényelem természetesen a hatüléses verzióban a legmagasabb.

A képernyőkkel teli műszerfal ismerős lehet a márka többi modelljéből, a sofőr elé egy 12,3 colos Audi-féle digitális műszeregység, középre egy 10,1 colos infotainment érintőkijelző, alá pedig egy 8,6 colos digitális klímapanel jutott. A hangért 14 hangszórós Bang & Olufsen rendszer felel, a biztonságért pedig az Audi AI Pro pilot csomaggal kiegészített rendszer, ami L2+ szintű önvezetést tud.

A motorkínálat terén kevésbé ügyel a presztízsre az Audi, a komolyabb V8-asok és szuperhibridek helyett 45TFSI jelzés alatt egy kétliteres négyhengeressel kínálják a Q6-ot, ami 262 lóerőt és 400 Nm-t teljesít, míg az erősebb 50TFSI egy 2,5 liter hathengerest takar, ami 295 lóerőt és 500 Nm-t jelent. Minden modellhez alapból jár az automata váltó, a quattro összkerékhajtás és a DCC adaptív felfüggesztés. Az ár 500 ezertől 640 ezer jüanig (28 millió-37 millió forintig) terjed, az Audi már el is kezdte felvenni a rendeléseket, de kizárólag Kínában.