A Mazda MX-5-öt a legtöbben azért veszik, mert relatíve kevés pénzért ad baromi nagy vezetési élményt és közben az egyszerűsége okán a szervizelésére se kell vagyonokat költeni. És tényleg, ilyen viszonylatban az MX-5 közel verhetetlen tárgy, ily módon pedig nem véletlenül népszerű. De ha hátrább lépünk pár lépést és nem csak pályanapra meg a Mátrába való kanyarvadászként tekintünk rá, akkor hamar kiderül, hogy egy kis kreativitással más feladatra is kiváló lehet.
Van szórakoztatóbb a terepjáró MX-5-nél?
Kell hozzá egy kis emelés, nagy terepgumik és szinte már kész is a tökéletes hétvégi csapatós terepjáró.

Például terepezésre. De hogyan lehetne alkalmas egy kicsi és alacsony roadster arra, hogy durvább szintkülönbségekkel küzdjön meg? Hát úgy, ha előtte ügyes kezek egy kicsit kezelésbe veszik. Itt van például ez a nem is olyan régi, 2017-es MX-5 RF, amit a Paco Motorsport csapata reszelt át offroadra.
Nekivágnál a bozótosnak egy BMW Z3-mal?
A kis német roadster nem éppen terepezésre született, de volt, aki megoldotta ezt a hiányosságot.
Első lépésként a futóműhöz nyúltak, ami kapott egy határozott emelést, amit átalakított Koni lengéscsillapítókkal és nagyobb rugókkal érték el. A végeredmény egy nagyjából 20 centis emelés lett, amire nem csak az offroadozás, hanem a hatalmas kerekek miatt is szükség volt. Előre 28 colos, vagyis körülbelül 70 centi, hátra pedig 30 colos, vagyis nagyjából 75 centi átmérőjű gumik kerültek.
A Mad Max-ben is jól mutatna az off-road-E36
Nem szokványos az alap, de nagyon stílusosan faragták terepessé a BMW E36 kupét.
Hogy ne legyenek útban a sérülékeny, műanyag lökhárítók, azokat egyszerűen leszerelték és a helyükre egyedi védőrácsokat szereltek. Elölről eltűntek a gyári fényszórók is, hátra pedig két gigantikus kipufogóvéget és egy masszív vonószemet is felszereltek. Ezen kívül még szélesítéseket is kialakítottak, hogy a hatalmas kerekek ne üssék szét a gyári sárvédőíveket egy határozottabb berugózásnál. Az MX-5 motorja viszont gyári maradt, de úgy gondolták, hogy a 2 literes szívó benzines 160 lóereje bőven elég lesz ehhez a feladathoz.
Ha megtetszett az Offroadster, akkor az a jó hírünk van, hogy a Paco Motorsport a közeljövőben elérhetővé fogja tenni a készletet. Az alapkészletért 3200 dollárt, vagyis nagyjából 1,2 millió forintot kérnek, míg a fullos, mindent tartalmazó szett ára már 6 ezer dollár, azaz több, mint 2,3 millió forint. Persze első körben venni kell egy MX-5 ND-t, ami manapság még nem kimondottan olcsó.
Via: Paco Motorsport
