Az Abarth és a brit Loughborough Egyetem kutatói rájöttek, hogy egy élményvezetés jobb hangulatjavító eszköznek bizonyul, mint az edzőteremben végzett edzés.
„Széles körben hallható, hogy a fizikai aktivitás mennyire fontos, de nemcsak a fizikai jólétünk, hanem az érzelmi állapotunk szempontjából is” – fogalmazott dr. Dale Esliger. A Loughborough Egyetem munkatársa, a kísérlet vezetője szerint azonban arról sokkal kevesebbet tudunk, hogy a vezetés – különösen versenypályán – hogyan befolyásolja az egyén hangulatát.
Ezért az egyetem úgy döntött, hogy az Abarthtal, a Fiat gyári tuningrészlegével végeznek egy kutatást, amelynek során egy élményvezetés közben szenzorok segítségével megvizsgálják a résztvevők arckifejezéseit, a pulzusszámukat, valamint a kezükre adtak egy okosórát. Emellett kitöltettek a résztvevőkkel egy önértékelő kérdőívet is az élményvezetés és az edzőtermi edzés után.
„Az előzetes adatok azt mutatják, hogy bár a pályán töltött időnek és az edzőtermi tevékenységnek is volt pozitív érzelmi haszna, előbbi azonban izgalmasabb volt a résztvevők számára, nagyobb mértékben javította a hangulatukat” – mondta Esliger.
A tanulmány egyébként azt találta, hogy az emberek átlagosan 59 százalékkal voltak boldogabbak a versenypályán való vezetést követően, mint az edzőteremben való edzés után. A felmérés edzéstípusonként is megvizsgálta a résztvevők hangulatát. Eszerint a tempós vezetéshez képest a résztvevők kedélye négy százalékkal volt rosszabb súlyzós edzés után, 20 százalékkal a súlyokkal végzett, de kardiót is tartalmazó mozgásformát követően, és 116 százalék volt a különbség a vezetés javára egy sima kardióedzés után.
Sőt, a felmérés résztvevőinek elég volt az anyósülésen ülniük ahhoz, hogy jó eredményeket produkáljanak. A profi sofőr mellett 77 százalékkal voltak boldogabbak, mint egy kardió- és rezisztencia edzést követően.