Az Alfa Romeo szerint hülyeség a villanyautókat máshogy formatervezni
A Top Gear készített interjút az Alfa Romeo dizájnért felelős főnökével, Alejandro Mesonero-Romanosszal, aki többek között a márka elektromos jövőjéről beszélt. Ezen belül is hangsúlyozta, hogy a villanyautózás nem jelenti a szenvedélyes formatervek megszűnését, sőt.
Az elektromos hajtás óriási lehetőségeket jelent a tervezőknek: az akkucsomagot a padlólemezbe építve gyakorlatilag teljesen szabadon rajzolhatják a karosszériát, a túlnyúlásokat is lehet minimalizálni, nem kell a belső égésű motor miatt formai kompromisszumokat kötni, sem annak hűtésével foglalkozni.
Ugyanakkor akadályt is jelenthet, mivel a hatótáv maximalizálása érdekében a korábbiaknál is fontosabb lett az aerodinamika, ennek egyik legjobb példája a Mercedes EQS, amelynek légellenállási együtthatója kiemelkedően jó, karaktere azonban alig maradt.
Romanos egy másik aspektust is említett: kritizálta azt a hozzáállást, amely szerint sok gyártó csak azért rajzoltat sokkal extrémebb formaterveket a villanyautóknak, mint a belső égésű motorral szerelt társaiknak, hogy azzal felhívják a figyelmet az alternatív meghajtásukra: "az elektrifikáció megváltoztatja az autó meghajtását, de a karakter, a stílus és az értékek megmaradnak. (...) Mi nem fogjuk azt mondani, hogy oké, ez egy villanyautó, és csak emiatt máshogy fogjuk megrajzolni."
Pozitív példának a BMW i3-at hozta, amelynek esetében azért tartja elfogadhatónak a szokatlan külsőt, mert az elektromos autózás korai szakaszában készült. Az idő előrehaladtával és a villanyautók terjedésével már semmi értelme nincs a különcködésnek.
Az Alfa első elektromos modellje 2024-ben érkezik, ami várhatóan egy szubkompakt crossover lesz, az első dedikáltan elektromos platformra épülő villany-Alfa egy évvel később jön majd, két évvel később pedig már kizárólag elektromos modelleket forgalmaz majd a kiemelt piacokon.