Ahogy július végén a Porsche megígérte, szerdán délután be is mutatták az új 911 GT3 RS-t. Már az is nagyon sokat elmond a modell jelentőségéről és mibenlétéről, hogy nem valami sokat beszélő fejest állítottak oda a premierre, hanem Patrick Longot, a márka egyik gyári versenyzőjét, nem mellesleg a Le Mans-ig 24 órás kétszeres győztesét. Ő aztán Andreas Preuningerrel, a Porsche GT részlegének vezetőjével járta körül az eddiginél is hegyesebb sportkocsit.
Jön az új 911 GT3 RS, már az is megvan, mikor
Nem kell rá sokat várni: augusztus közepén mutatják be az év egyik legjobban várt autóját.

A legújabb, 992-es GT3 RS-nél az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt fektettek az aerodinamikai fejlesztésekre. Így látványos új légbeömlőket kapott az autó, valamint vannak olyan aktív aerodinamikai elemek is, amelyek azt szolgálják, hogy minden az adott körülményekhez igazodjon. Elöl a lökhárító mögött találunk két kis szárnyat, amelyek 90 fokos mozgásra képesek, nagyjából 3 tizedmásodperc alatt. Nem elégedtek meg immár az első sárvédőn, a kerék fölött elhelyezett beömlővel sem, a kerék mögé is került egy. Az ajtó formája szintén aerodinamikai tényező, a jókora hátsó szárny pedig alapvetően fix, de a hidraulikusan mozgatható keskenyebb lapja nyit vagy zár a DRS (légellenállás-csökkentő rendszer) gombjának megnyomására. Amúgy a DRS is először került széria-Porschéba. További különlegesség, hogy most fordul elő első alkalommal, hogy a szárny magasabb, mint a tető vonala.
Összesen 250 órát töltöttek a szélcsatornában, és összességében az elődhöz képest állítólag megduplázták, a 992-es GT3-hoz viszonyítva megháromszorozták a leszorítóerőt. Számokban kifejezve 285 km/h-s sebességnél 860 kilogrammnyi leszorítóerőről beszélhetünk, 200 km/h-nál 409 kilónyiról. Emellett a súlycsökkentés is lényeges volt: ahol csak lehetett, szénszálat alkalmaztak, így a hátsó szárny, a tető, a sárvédők egyaránt ebből készültek, valamint a modell történetében először az ajtók is – utóbbi öt kilogramm mínuszt jelent. Szuper könnyű üvegekkel szintén próbáltak faragni pár kilót, és a beltérben is ez volt a vezérfonal. Végül 1450 kilogrammon állt meg a mérleg, ami az autó teljes tömegét illeti.
A hathengeres, szívó bokszermotor kilencezerig forgatható, 525 lóerőt és 465 newtonmétert tud. 15 lóerő tehát a plusz a kifutó GT3 RS-hez képest. A teljesítmény-növekedést részben új vezérműtengelyekkel érték el. A motorhoz hétfokozatú, duplakuplungos PDK váltót kapcsoltak, a GT3-énál rövidebb áttételezéssel. Ehhez is külön légbeömlők vezetik a levegőt, hogy extrém terhelésnél se legyen vele gond. Az autó 3,2 másodperc alatt futja a nulla-százat, a végsebessége pedig 296 km/h.
A megállásról elöl hatdugattyús, alumínium monoblokk nyergek gondoskodnak, jókora, 408 milliméteres tárcsákkal, de a GT3-hoz képest ráadásul a tárcsák vastagsága és a dugattyúk átmérője is nőtt. Hátul négydugattyús nyergek préselik a 380-as tárcsákhoz a betéteket. Opcióként a PCCB, avagy Porsche kerámia-kompozit rendszer is elérhető, ekkor elöl 410, hátul 390-es tárcsákat kapunk. Az utcára is jóváhagyott sportgumik elöl 275/35 R20, hátul 335/30 R21 méretűek.
Annyira kihegyezett gépről beszélünk, hogy még a futóműelemek is aerodinamikai tervezésen estek át. Egyébként bentről, a kormányról állítható több paraméter is, ilyen a húzó- és nyomóoldali csillapítás – ez elöl-hátul külön, több fokozatban variálható. Szintén a kormányról, egy tekerőgomb segítségével lőhetjük be igényeink szerint a hátsó differenciálművet. Amúgy három menetmódot kapunk: Normal, Sport és Track, utóbbi beállításai személyre szabhatók.
A 911 GT3 RS-hez elérhető lesz Clubsport csomag, amelynek része az acél bukókeret, a hatpontos biztonsági öv a vezetőülésen és a tűzoltókészülék – mindez ráadásul nem is feláras. A Weissach csomagért ellenben pluszban is kell perkálni, de ott még többet kapunk. Egyfelől több szénszálas elemen látható is lesz a szénszál-minta, illetve itt a bukócső is karbonszálas anyagból készül, megtakarítva hat kilogrammot. A PDK váltófülei pedig a motorsportból leszivárgott mágneses technológiának köszönhetően dinamikusabb váltást és határozottabb nyomáspontot ígérnek.
A Porsche legfrissebb sportkocsijának már az ára is megvan, legalábbis hazai piacon, Németországban 229 517 euróért, átszámítva 93 millió forintért mérik, és az előrendelés is megnyílt.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
