Így számolható el az elektromos és konnektoros hibridautók üzemanyagköltsége
Új törvény jelent meg az elektromos és a konnektorból tölthető hibridautók üzemanyagköltségének elszámolásáról. Egyre több a durva gyorshajtás Magyarországon. Több millió euró értékű lopás a Mercedes németországi motorgyárából. Hellcatként üvöltő eletromos Charger, illetve új Porsche 911 GT3 RS. 48 éves Skoda 110 R-t szabadítottak ki egy soporni garázsból. Prototípus BMW okozott halálos balesetet Németországban. Kiszivárogtak a Volvo XC90 utódjának szabadalmi képei.
Ha valaki saját benzines vagy dízel autóját használja a munkahelyi kiküldetések során elég egyértelmű szabályok mentén tudja elszámolni az üzemanyagköltséget. De az elektromos és a konnektorból tölthető hibridautók kapcsán nagyon sok volt eddig a kérdőjel. Most viszont megjelent a Magyar Közlönyben a 2023-as központi költségvetést megalapozó törvény (2022. évi XXIV. tv.), ennek 6. melléklete egyértelműsíti a helyzetet. Érdekesség, hogy nemcsak a plug-in hibridek, hanem a tisztán villanyhajtású járművek elszámolását is a benzinárakhoz köti a szabályozás, nem pedig az elektromos áraméhoz.
Mintegy száz darab belső égésű motort és ötszáz sebességváltót loptak el a Mercedes németországi motorgyárának központi raktárából. A Stuttgarter Nachrichten híradása szerint két évig zajlott a nyomozás az ügyben, a kár pedig több millió euróra rúg.
Az amerikai autós kultúra jelentős szereplői az izomautók: ha bárkit megkérnek, hogy mondjon egy ikonikus amerikai autót, akkor jó eséllyel egy izomautót fog kibökni. Ugyanakkor nehéz dolguk van a hagyományőrzéssel, hiszen manapság a belső égésű motorok egyre inkább kiszorulnak a piacról, az így keletkezett űrt pedig az iparág villanyautókkal tölti – egyelőre inkább csak töltené – ki.
Ahogy július végén a Porsche megígérte, szerdán délután be is mutatták az új 911 GT3 RS-t. A Porsche legfrissebb sportkocsijának már az ára is megvan, legalábbis hazai piacon, Németországban 229 517 euróért, átszámítva 93 millió forintért mérik, és az előrendelés is megnyílt.
Ki ne ábrándozott volna arról, hogy egy nap majd különleges autóra bukkan egy omladozó fészerből vagy elhagyott garázsból, amire már a műanyag lakat is rárohadt, olyan rég nem nyitották ki. Külföldön előfordul olykor, hogy BMW-ket vagy akár Ferrarikat ásnak elő hihetetlen állapotban, idehaza viszont általában a szerencsésebbeknek is valamilyen keleti blokkos csoda jut. Most például Sopronban szabadítottak ki 23 évnyi állás után egy 48 éves Skoda 110 R-t.
Egy BMW iX prototípus okozott halálos balesetet a németországi Reutlingen térségében hétfőn. A rendőrség első közlése még arról szólt, hogy autonóm közlekedésre képes tesztjármű volt érintett a szerencsétlenségben, az Auto Motor und Sport kérdésére azonban a BMW közölte, valóban az ő autójuk volt érintett, de nem önvezető, csupán 2-es szintű vezetőtámogató rendszer található benne. A bajor gyártó a vizsgálat során együttműködik a hatóságokkal.
Egy nap alatt öt gyorshajtó nem tűnik brutálisan soknak. Ennyit fogtak a kecskeméti rendőrök az 52-es főúton kedden, de a mért sebességek egészen más megvilágításba helyezik a dolgot. 148 km/h-val csak a dobogó harmadik fokára lehetett odaférni, a legnehezebb lábú sofőr viszont 193 kilométer per órával zúzott BMW-jével a 90-es szakaszon. Jutalma kétszázezer forintos bírság lett, és a büntetőpontok sem maradtak el.
A Volvóról egy ideje már tudjuk, hogy jóval a 2035-ös európai uniós határidő előtt, már 2030-ban befejeznék a teljes elektromos átállást, vagyis onnantól kezdve kizárólag tisztán villanyhajtású autókat gyártanának. Nem meglepő tehát, hogy az XC90 utódjáról is kiderült korábban: az is elektromos autó lesz. Most kiszivárogtak a szabadalmi képek.
Kép: Papp Tibor/Totalcar