Trükkös váltóval érkezik a csodásan retró Koenigsegg
A Koenigsegg új, limitált modellel ünnepli a gyártás beindításának 20 éves évfordulóját. Első autójuk, a CC8S szériagyártását 2002-ben kezdték meg. Az új modell, a CC850 külseje nem meglepő módon a régi modellre rezonál. A jubileumi sportautóból mindössze 50 példányt készítenek és ennek megfelelően az ára se lesz szerény. Ha valaki elég szerencsés, hogy megvehet egy ilyen különlegességet, annak nagyjából 3,6 millió dollárt, azaz közel 1,5 milliárd forintot kell leszurkolnia érte.
A gyártó célja egy ránézésre az elődmodellre hasonlító, a lemezek alatt viszont a legmodernebb technikai megoldásokat használó sportautó létrehozása volt, így nem meglepő, hogy a CC850 karosszériája első ránézésre nem sokban különbözik elődjétől, leginkább a modernizált változatának tűnik. Ugyanakkor azt érdemes megjegyezni, hogy milyen tökéletes arányérzékkel nyúltak hozzá a régi modell vonalaihoz: az alapforma megmaradt, az összkép mégis abszolút modern.
A Koenigsegg CC850 a gyártó szerint a valaha gyártott legerősebb és leggyorsabb manuális váltós szériaautó. A retrósított újdonságot egy két turbóval megfújt, 5 literes V8-as tolja előre, ami E85-ös üzemanyaggal egészen elképesztő 1385 lóerőt szabadít rá az aszfaltra. Úgy tűnik, hogy a hajtással nem szándékoznak megfelelni a modern idők szavának, ugyanis a benzinest semmilyen elektromos motor nem egészíti ki.
A CC850 legnagyobb különlegessége a váltó: a más modellekben is használt 9 sebességű automata váltót ugyanis kiegészítették az Engage Shift System nevű megoldással, ami így 6 sebességes, manuális váltóként is használható. Ráadásul az áttételezése a vezetési mód szerint változtatható. A Koenigsegg szerint a különleges technológiának köszönhetően a váltókar és a kuplung is a hagyományos manuális váltók érzetét nyújta a sofőrnek.
A CC850 súlya 1385 kiló, ami egyrészt jótékony hatással van a menetdinamikára, másrészt a Koenigsegg szerint bioüzemanyaggal használva legalább annyira környezetbarát, mint egy hasonló teljesítményű, de jóval nehezebb elektromos hajtású autó – utóbbi kijelentés azonban szigorúan csak az autó teljesítményéhez viszonyítva értendő.
Az új modell külsejénél a múltidézésé a főszerep, a beltérben azonban kicsit kevésbé törekedtek a retrózásra. Érdekes például, hogy elhagyták a korai Koenigseggekre jellemző, kör alakú betétet a középkonzolról. Egyébként a beltér elképesztően igényes lett mind kialakításában, mind az anyaghasználat szempontjából. Például a rengeteg bőrt váratlan mennyiségű karbon egészíti ki, a váltógomb pedig fából készült.
Forrás: Koenigsegg