A Bugatti az elmúlt években rengeteg bőrt húzott le a Chironról, éppen ezért érdekes a Mistral, ugyanis Chironnal ellentétben egy teljesen új modell lesz, egy nyitott tetős roadster. A bejelentés keserédes, hiszen a típus, a Bugatti W16-os motorjának végét jelenti. A négyturbós, 8,0 literes motor legerősebb, 1578 lóerős változatát fogja használni, amelyet először a Chiron Super Sport 300+-ban fedezhettünk fel.
A motor egy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval párosul, amellyel akár 420 km/h-s végsebességet is elérhet, de a Bugatti azon lesz, hogy megdöntse a leggyorsabb roadsterek jelenlegi világrekordját, amely a Hennessey Venom GT Spyderé, a maga 427 km/h-s csúcssebességével.
Ennek a különleges alkalomnak köszönhetően ihletet merítettek az 1934-es Bugatti Type 57 Grand Raid modellből, ami viszont ennél is nyilvánvalóbb, hogy több stíluselemet is átemeltek a Chironról és a Divoról, csak talán még egzotikusabb lett azoknál, a lehajtható tetejének köszönhetően.
Mindkét oldalon négy vízszintes LED-es menetfény található, illetve ami feltűnő az autó elején, azok a fényszórókba vágott szellőzőnyílások, amelyek a levegőt a karosszérián keresztül vezetik, és ezzel csökkentik a légellenállást. Eltűntek a Chiron jellegzetes C-alakú hátsó szellőzői, a Mistral újratervezett, körbefutó szélvédője egy kisebb oldalsó szellőzőnyílás felé irányítja az emberek tekintetét. Hátul a Mistral jellegzetes X-alakú hátsó lámpái a Bugatti Bolide hiperautónál használtakra emlékeztetnek, középen pedig egyetlen, nagy, trapéz alakú kipufogó található.
A belső tér hű maradt a Chironhoz, továbbra sincsenek hatalmas digitális kijelzők, inkább a funkcionalitásra koncentrálnak, például az egymásra helyezett klímaszabályzókkal, amelyekről a turbónyomást és egyéb információkat is le tudunk olvasni. Valószínűleg nem lesz két egyforma Mistral a piacon, ugyanis ahogy az a Bugattitól megszokott, rengeteg egyedi anyag és kiegészítő közül választhatnak az ügyfelek, teljesen egyedivé téve a saját autójukat.
A Bugatti W16 Mistral mindössze 99 darabszámra van korlátozva, viszont mielőtt bárki rohanna a Bugatti szalonokba, rossz hírrel kell szolgálnunk, mindegyiket eladták már, darabonként nagyjából 5 millió euróért (kb. 2 milliárd forintért). A szerencsés ügyfelek 2024-ben kezdhetik átvenni a Mistral-okat.