Laknál egy vidám sárga téglában?
A 101 Forward Controlt a Land Rover az 1960-as évek végén kezdte kifejleszteni a brit védelmi minisztérium számára, a nagyközönségnek pedig 1972-ben mutatták be. Nem meglepő, hogy kevés van belőle magánkézben, ugyanis a 101-es kimondottan katonai járműnek készült, és új korában nem is adtak el belőle civileknek. Az is a katonai eredetét jelzi, hogy a típusjelzése igen gyakorlatias okból lett 101: a tengelytávja 101 col, vagyis nagyjából 2,57 méter hosszú.
Ma már azért beszerezhető a típus civilként is, és sokan le is csapnak a lehetőségre, hiszen egy magas felépítésű, egyenesekkel határolt és még terepen is magabiztosan mozgó tárgynál adja magát, hogy ügyes kezek lakóautóvá faragják. Érdekesség, hogy nem csak lakóautót csinálnak belőle, de az 1995-ös Dredd bíró film futurisztikus autóit is ilyen 101-esekből építették át.
Most feltűnt egy eladó darab, amit valaki már lakóautóvá alakított, és úgy tűnik, hogy elég alapos munkát végzett. Ezt az 1977-es 101-est nagyon igényesen és ötletesen szabták át, a mai mércével mérve kicsi alapterületéhez képest mindent kihoztak belőle, amit csak lehetett.
Például a teljes raktér tele van tárolókkal, fakkokkal és ládákkal. Nagyon hangulatos, hogy a padló és a tárolók borítása fából készült, ami nagyon jól mutat a külső – és sok helyen a belső – sárga színével. Ahelyett, hogy a rakteret használták volna, inkább bővítéssel oldották meg a hálószobát: a tető nyitható, így egy belülről is elérhető tetősátorban lehet aludni. A sátor külső részét – ami egyben az autó teteje – egy hatalmas teleszkóp emeli meg. A tetőre még klíma és napelem is jutott, ezek súlya miatt pedig teljesen érthető a teleszkóp is.
De van még bővítési lehetőség, hiszen óriási alapterületű, oldalról leburkolható elősátorral lehet tovább növelni a hasznos teret. A tetőre még fért egy nagy műanyag láda is, aminek a tartalma elérhetőnek tűnik a tetősátorból. Van még beépített hangrendszer is, tehát tényleg minden adott egy kiváló kempingezéshez.
Akár zordabb terepre is merészkedhetünk a 101-essel, hiszen már alapesetben is erre van kitalálva. Az összkerékhajtás, a nagy hasmagasság és a hatalmas átmérőjű kerekek mind javítanak az esélyeken. A motortérben lévő, 3,5 literes V8-as teljesítménye valószínűleg elég, de a megbízhatóságáról nem sok jót hallani.
Ezt a Land Rovert a Bring a trailer nevű aukciós oldalon hirdetik, a cikk írásának pillanatában már csak pár óráig lehet rá licitálni. Jelenleg 60 ezer dolláron, vagyis majdnem 25 millió forinton áll a licit, tehát az igényes és ötletes kialakítás, illetve a ritka alap sokakban ébresztett olthatatlan birtoklási vágyat.