Eljött a biztonságos kínai autók kora?
Eddig sokszor okkal sajnáltuk le a kínai autókat, mert ha már éppen kezdtek volna emészthető formatervet és elfogadható technikát kínálni, akkor is ott volt a biztonság kérdése: borzasztó törésteszteredményekkel, ropiként összemorzsolódó karosszériával riogattak. Most azonban nagyon úgy fest, elérkezett a fordulópont. Nem valami ismeretlen gittegylet, hanem az EuroNCAP tesztjei támasztják ezt alá.
A legfrissebb eredményekből ugyanis az látszik, hogy a Great Wall Motors két modellje is a maximálisan elérhető öt csillagot kapta meg. Igaz, ezek egyike sem Great Wall néven fut: a zseniális nevű Ora Funky Catről és a Wey Coffee 01-ről van szó. A harmadik tesztelt autó, a Tesla Model Y szintén kiválóan szerepelt, a biztonsági asszisztensekre minden eddiginél több pontot kapott.
A kínaiak közül a Funky Cat egy kis elektromos ferdehátú. A felnőtt utasok védelmére 83 százalékot kapott, csakúgy mint a gyermekek megóvására, de a gyalogosoknak sem kell rettegni tőle, ezt a 74 százalékos eredmény mutatja. Biztonsági extrákkal sem fukarkodtak, erre 93 százalék járt. A Wey Coffe 01 nevű SUV még jobban zárt, a fenti részpontjai a következőképpen alakulnak sorrendben: 91%, 87%, 79% és 94%.
A Model Y-nak a biztonsági berendezésekre csaknem maximális pontszám járt, 98 százalékot ért el, de a 82 százalékos gyalogosvédelem, valamint a felnőttekre adott 97% és a gyerekekre vonatkozó 87% is elég meggyőző. A Genesis GV60 szintúgy ötcsillagosra vizsgázott, míg a Kia Niro csak négyet kapott - igaz, utóbbit az elérhető biztonsági csomaggal extrázva meglehet az öt is. Ez azt mutatja, hogy nem az utasok és gyalogosok védelmével (91, 84 és 75 százalék) volt gond, csupán az alapmodell van kevésbé eleresztve asszisztensekkel.