Magyarország is ringbe szállt az elektromosfurgon-gyárért - Heti hírösszefoglaló
Már csak egy nap és Parkoló Parádé! A sportautó rendezvényünkön ismét lesz Mesterkurzus, Micheliszék versenymérnökével. Ráadásul kerékcsereversennyel is készülünk, a jelentkezők egy valódi versenyautón mérhetik össze tudásukat.
A Rivian és a Mercedes-Benz közös projekt beindítását jelentette be, amelynek keretében elektromosfurgon-gyárat hoznának létre. A gyárat Közép-Kelet-Európában tervezik megépíteni, és elvileg már meg is egyeztek Romániával. Azonban Magyarország és Lengyelország is jelezte, hogy szívesen együttműködne a két gyártóval.
A Stellantis ernyője alá tartozó Jeepet is lassan utoléri az elektromosítás, tervek szerint 2030-ra az amerikai kínálat fele, Európában pedig az összes Jeep elektromos lesz. Ennek az átalakulásnak a részeként most három villany-Jeepet is bemutatott a márka: a Wranglerből ihletet merítő Recont, a közepes Wagoneer S-t és a kisebb méretű Avengert.
A Ford saját, BlueCruise néven futó vezetéstámogató rendszere legutóbb egy nevezéktani per kapcsán került előtérbe, de vannak újdonságok technológiai oldalon is, most például automatikus sávváltást és néhány egyéb újdonságot is tesznek a legújabb frissítésbe, derül ki a Ford közleményéből.
Húszrendbeli, üzletszerűen elkövetett csalás vádjával kell bíróság elé állnia annak a balatonfüredi férfinek, aki egy éven keresztül károsított meg másokat azzal, hogy valótlanul ígért lehetőséget gyorsított jogosítványszerzésre. A pénzt számos esetben elkérte, de vezetői engedélyt senki nem kapott.
Elkészült az elektromos rollerek közlekedését is szabályozó javaslatcsomag, a parlament akár még idén elfogadhatja a KRESZ módosítását – erről Révész Máriusz beszélt az Infostartnak. Az aktív Magyarországért felelős államtitkár szerint társadalmi vita is lesz a kérdéskörben.
Hamarosan új modellekkel bővítené kínálatát a Lada, ezzel is próbálják elősegíteni a talpra állást a Renault kivonulása után. Erről az AvtoVAZ vezetője beszélt, hozzátéve, hogy konkrétumokat még ebben a hónapban, egy vezetőségi ülésen terjesztenek elő. Évi 500 ezer autó gyártásával terveznek.
Ezúttal félretették a szokott óvatosságot, és az elsők között jelentkeztek újra egyterűvel. Méghozzá akkor, amikor már mindenki temeti őket.