A Toyota GR86 erénye a hátránya: a fejlesztők mértéket tartottak a lóerőhajhászásban, így anélkül lehet vele élvezetesen a határon autózni, hogy azzal olyan mértékben veszélyeztetné magát a sofőr, mint mondjuk egy 500 lóerős M4-ben. Ez sokakat zavart is, gyengének találták a 2,4 literes szívó boxert, de prototípusként most 300 lóerős motort kapott a sportkupé.
A G16E-GTS kódú háromhengeres először a Yaris, aztán a Corolla sportváltozatában mutatkozott be, mindkettőt imádja is a sajtó és a nép, mert a 270-300 lóerő, a kis súly és az okos összkerékhajtás nagyon szórakoztató kombináció. Adná magát, hogy a GR86 is megkapja a motort, de ez valamiért nem merült fel a Toyota mérnökeiben. Eddig.
Szomorú, hogy a gyári GR86 GR-t kizárólag a Japánban futó Super Taikyu versenysorozatban futtatják majd azzal a céllal, hogy közben szintetikus üzemanyagok felhasználását tesztelhesse a Toyota. A tesztmotor lökete ugyan rövidebb a gyáriénál, így 1,6-os helyett csak 1,4 literes, de az információk szerint így is erősebb annál. Érdekesség, hogy a Subaru szintén futtatja a saját verzióját, ám abban továbbra is az FA24D boxer egy változata dolgozik.
A Gazoo Racing főmérnökét, Naoyuki Sakamotót persze meg is kérdezték az újságírók, hogy lesz-e, lehet-e belőle szériaváltozat, de ő diplomatikusan csak ködösített: "Igen, gondolkodunk a jövőbeni lehetőségén, de konkrét terveink jelenleg nincsenek."
Forrás: carsales.com.au