Brutális erővel érkezett meg a Pagani Utopia
Elkészült a Pagani Utopia C10 kódnevű szupersportautójának szériaváltozata, amely egyenesen Thomas More filozófus 1516-os Utópia című könyvéről kapta nevét. A Huayrát követő fejlesztéshez a Pagani-tulajok is hozzátették a véleményüket, és három kívánalmat fogalmaztak meg az Utopia kapcsán: egyszerűséget, könnyedséget és a vezetés élvezetét.
Az autóba a már megszokott hatliteres ikerturbós V12-es motor került. Ez ebben a formában 852 lóerőt képes leadni hatezres fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 1100 newtonméter. A vevők hétfokozatú manuális váltót vagy automatát is választhatnak. A hátsó tengely elektromechanikus differenciálművel támogatja a lendületes kanyarodást. A márka korábbi szériáihoz, a Huayrához és a Zondához képest az Utopia minimalista dizájnt kapott. Az aktív aerodinamikai elemek természetesen maradtak.
Az Utopia monocoque vázát karbo-titánból és karbon-triaxból készítették, az első és hátsó segédváz pedig króm-molibdén. A karosszéria esetében olyan új szénszálas megoldásról beszélnek, amely összetételénél fogva 38 százalékkal nagyobb merevséget biztosít a korábbiaknál. A kerámiával bevont titán kipufogó alig több mint hat kilogrammot nyom, az autó teljes tömege pedig csak 1280 kilogramm.
Az Utopia lengőkarjai kovácsolt alumíniumból készültek, a lengéscsillapítók elektronikusan állíthatók. A Brembo karbon-kerámia fékekhez elöl hat-, hátul négydugattyús nyergek tartoznak. A kerekek az első tengelyen 20, hátul 21-colosak, és a felniket is úgy alakították ki, hogy azok lényegében kiszippantsák a fékektől a meleg levegőt. A Pirelli is kifejezetten ehhez a típushoz fejlesztette az abroncsokat, oldalukon az autó sziluettjével.
Az árakat még nem hozták nyilvánosságra, azonban az már biztos, hogy a Pagani összesen 99 darabot gyárt majd az Utopiából. Valószínűleg az összes elkelt jó előre.