2023-ban új motorral frissül az együléses, középmotoros, pillesúlyú sportautó. A BAC Mono F – aminek a neve hivatalosan forced induction, de magyarul is könnyű megjegyezni, hiszen feltöltött – legfontosabb újítása a turbómotor, egy 2,3 literes Ford EcoBoost repíti jobb emisszióval, ugyanakkor magasabb, 332 lóerős csúcsteljesítménnyel, és bő 30%-kal több, 400 Nm körüli nyomatékkal.
A 2,5-ös Mountune motor helyett érkező 2,3-as blokk ugyanazt a hatsebességes, szekvenciális váltót kapja, mint a jelenlegi modell, viszont a kocsi magasabb környezetvédelmi besorolása miatt ismét lehet némi jelenléte a gyártónak a szigorúbb amerikai államokban is.
Élvezetből nem lesz hiány, 570 kilós száraz tömeggel ez eleve adott, de mindezt feldobja a befelé és kifelé csillapítás tekintetében is állítható Öhlins futómű, és a Pirelli Trofeo R gyári gumiszett, ez tényleg egy olyan autó, ami a versenypályákról szökik ki az utcára, nem fordítva. A Mono F váza nagyon különleges fémből (niobímium) készült ötvözetre épül, apró karbonszálas műanyag burkolataiban pedig grafént használnak, ami könnyebb és nagyobb szakítószilárdságú, mint a hagyományos karbon.
Persze kicsi az esélye annak, hogy sok ilyen BAC Mono F-fel fogunk találkozni Magyarországon, így itthon a sportautó neve valószínűleg továbbra is a váralagútban történt balesetről marad ismert.