Továbbra is komoly problémákat okoz az autóiparban a mikrocsiphiány – persze más alapanyaghiányokkal, az ellátási lánc zavaraival és az inflációval súlyosbítva. Hosszú várólisták alakulnak ki, kevés az új autó, bizonyos felszereltségi szintek egyszerűen eltűnne. Csakhogy közben a gyártás nem áll meg teljesen, egyes márkáknál durván halmozódnak a félkész járművek. Ezt láthatjuk az alábbi képen is.
A Ford ugyanis a Kentucky Speedway parkolóiban tárolja a legyártott pickupokat, amelyeket nem tudtak befejezni alkatrészhiány miatt, így leszállítani sem lehet azokat. A jelenség nem teljesen új, hiszen tavaly tavasszal már leparkoltak oda vagy 60-70 ezer kocsit. Azóta már sikerült azokat kisöpörni, idén augusztusban viszont ismét elkezdtek gyűlni a félkész Fordok: mint a fenti műholdképek mutatják, először csak a versenypályától keletre teltek a parkolók, pár nappal ezelőtt viszont már szinte körbeért az autótömeg.
Egy helyi férfire hivatkozva a The Drive azt írja, ez csak a jéghegy csúcsa, máshol is tárolnak még autókat, például egy korábban lőszergyárnak otthont adó indianai telephelyen. A Ford a hírek szerint csak ebben a negyedévben 45 ezer járművet kénytelen visszatartani a csiphiány miatt. De nem ők az egyetlenek, a problémák másokat is sújtanak. A General Motors tavaly ironikus módon egy korábbi mikrocsipgyárban kezdte tárolni a mikrocsiphiány miatt be nem fejezett autókat. A helyi média beszámolói szerint jelenleg is változatlan a helyzet.
A kokomói üzem parkolójában mintegy háromezer GM pickupot jegelnek, senki nem tudja, meddig. Rejtély, mikor érkezhet alkatrész-utánpótlás a befejezéshez, és mikor juthatnak el végre a megrendelőkhöz a járművek. Mindenesetre a vállalat szerint bár valamelyest már enyhült a hiány, egyhamar nem lesz vége, várakozásaik szerint legalább 2023-ra mindenképpen kitart.
Forrás: The Drive és Autoevolution