Tematikus kiállítás nyílt Zuffenhausenben, hiszen a Porsche Múzeum épp az 1972-es 911 Carrera RS 2.7 csodálatos kacsaszárnyát ünnepli, a hozzá tartozó autókkal együtt. Természetesen az eredeti prototípus is helyett kapott a sorban.
Szinte bármikor érdemes a Porsche Múzeum felé venni az irányt, ám ha valakit kifejezetten a klasszikus 911-esek legvadabb verziói vonzanak, az RS 2.7-nél kevés jobb ajánlat létezik. A homologizációs célból épített Rennsport kiadást ötven éve, 1972. október ötödikén mutatták be a Párizsi Autószalonon. Könnyű karosszériája mellett 210 lóerősre húzott 2.7-literes boxermotorja a legnagyobb ütőkártyája, melyhez a Bosch szolgáltatta Kugelfischer névre keresztelt mechanikus befecskendezőjét.
Hans Mezger és Valentin Schäffer csapata megerősítette a futóművet is a szélesített sárvédőívek alatt, miközben az RS eredetileg a Pirelli akkor legújabbnak számító Cinturato CN35 abroncsait füstölte. Sőt, megfelelő tempó esetén a híres kacsaszárnyának, valamint utcai autón forradalminak számító első szpoilerének köszönhetően még leszorítóerőt is termel.
A 960 kilós Sport verzió 5.8 másodperc alatt van százon, és valahol 245 km/h körül van a végsebessége, ami azért nem lehetett semmi a hetvenes évek elején. A Porsche Múzeum most nem csupán a zöld és ezüst prototípust, valamint egy hasonlóan hibátlan állapotú, Touring-specifikációjú sárga 2.7 RS-t állít ki, hanem a versenypályákra szánt rokont, az RSR-t is.
Ahhoz képest, hogy eredetileg csak ötszázat akartak legyártani, a végén 1,580 készült a 2.7 RS-ből. A hirtelen jött népszerűség pedig garantálta az utódokat.
A léghűtéses korszakból a 964 és a 933 RS, a modern időkből pedig a 996, a 997 és a 991 GT3 RS modelljei kaptak helyett a fél évszázados eredeti mellett. És persze az új 992 911 Sport Classic, hiszen a fix kacsaszárnyat arra is rápakolta a Porsche Exclusive Manufaktur, jó pénzért.