Az Alpine azon kevés sportautógyártók egyike, amik nem az esztelen teljesítménynöveléssel intézik el a jobb élményfaktort és jobb köridőket. Ezt az építési elvet képviseli az eddigi csúcsmodelljük továbbfejlesztett változata, az A110 R, amit szénszálas elemekkel tettek könnyebbé.
Az A110 R súlya 34 kilónyi fogyás után 1082 kilónál állt meg, de a gyártó külön, elemenként is felsorolja a spórolást: az új (első) géptető 2,9 kg-mal lett könnyebb az A110 S-énél, ráadás, hogy új nyílásokat is kapott. A 18-as felnik is teljes egészükben karbonból készültek, szokatlan részlet, hogy az első és hátsó szett dizájnban eltér: elöl nyitottabbak, hátul zártabbak; összesen 12,5 kiló mínuszt jelentenek.
Az S-ből változatlanul átemelt 1,8 literes 295 lóerős turbómotort takaró plexit, és vele együtt a hátsó kilátást is feláldozták a mérnökök, ide is egy karbon elem került. A beltérben is spóroltak, a szénszálas ülések összesen 5 kilóval könnyebbek az előző modellben találhatókkal, cserébe alaptartozék a hatpontos biztonsági öv, a középső kijelzőn pedig a telemetriai adatokat is nyomon lehet követni.
Versenyautós részlet, hogy Michelin Pilot Sport Cup 2-es semi-slick abroncsok kerültek a kerekekre, elöl 215/40 R18, hátul 245/40 R18 méretben. Az R (mint Radical ) keményebb felfüggesztést kapott, ami 10 milliméterrel alacsonyabb hasmagasságot jelent az S-énél, az állítható Sachs csillapítókkal további 10 millimétert lehet nyerni.
Az A110 R mindezzel együtt 3,9 másodperc alatt éri el a 100-at (ezzel 0,3 másodpercet javítottak az S idején), a végsebesség pedig 10 km/h plusszal emelkedett 285-re, a megállás a 320 mm-es átmérőjű, javított hűtésű fékek dolga. Az autót novembertől lehet megrendelni, az árról egyelőre nem tudunk, de valószínűleg jóval több lesz, mint az S. Utóbbi Franciaországban 71 500 eurótól (~30 millió forint) indul.