A Porsche az utóbbi időben több, T betűvel jelölt típust is piacra dobott azoknak, akiket a tiszta vezetési élmény érdekel, de porschés mércével kevesebb pénzt költenének. A T egyébként azt jelenti, hogy Touring és tulajdonképpen egy olyan, alapmotoros 911-et takar, amibe bekerül több olyan extra, amitől sportosabb és élvezetesebb lesz a vezethetőség.
Az új 911 Carrera T-ből például száműzték a hátsó üléssort – felár nélkül kérhető, hogy mégis legyenek benne –, vékonyabb üvegeket szereltek be és még hangszigetelésből is kevesebb került bele, hogy ezekkel is könnyítsenek rajta. Alapáron jár az adaptív futómű, abból is a 10 milliméterrel ültetett, sportosabb változat. Sőt, az alapfelszereltség része a Sport Chrono csomag és a sportkipufogó is. A módosításokkal a manuális váltós Carrera T 45 kilóval lett könnyebb, mint a Carrera.
A motortérben egy 3 literes, ikerturbós hathengerest találunk, ami természetesen a márkától megszokott módon bokszer. A motorhoz alapáron egy hétsebességes manuális váltó csatlakozik, viszont akinek igénye van rá, az felár nélkül választhatja a nyolcsebességes PDK automatát is. Szériafelszereltség a mechanikus, önzáró differenciálmű.
Bár alapmotorról van szó, arról még véletlenül sincs szó, hogy a Carrera T gyenge vagy lassú lenne. A háromliteres motor itt 385 lóerőt és 450 Nm-es nyomatékot tud, tehát a két turbó jelenlétét figyelembe véve nincs túlfeszítve. A nulla-százat még manuális váltóval is le lehet tudni 4,3 másodperc alatt, viszont az automatával ezen még jelentősen lehet javítani, hiszen úgy már 3,8 másodperc is elég neki. A végsebesség 291 km/h mindkét váltó esetén.
Belül szériában jár a GT Sport kormány és a Sport Plus ülések. Utóbbiból még ennél is sportosabb, versenyülésre hajazó változat is kérhető extra pénzért. Kívül előre 20 colos, hátra pedig 21 colos felniket szerelnek, illetve a T-hez választható pár új szín is. A 2023-tól kapható 911 Carrera T indulóára 118 ezer dollár, vagyis nagyjából 50 millió forint lesz.
Forrás: Porsche