20 millióért árverezik a Peugeot egyterűjét. Ja, egy kicsit azért más, mint a többi

2022.10.20. 06:04

Amikor a Fiat és a PSA csoport összefogott, hogy együtt bevezessék az Eurovant, vagyis a közös alapokra épített családi egyterűjüket, bizonyára egyik kolléga sem gondolta volna, hogy egy példány majd versenyautóként végzi az amúgy igencsak konszolidált kocsik közül.

806-3.png

1994-ben dobták piacra az Eurovan-kvartettet, vagyis a Citroen Evasiont, a Fiat Ulysse-t, a Lancia Zetát és a Peugeot 806-ot. Akkortájt még nem voltak annyira gyakoriak ezek az autók, újdonság volt az is, hogy akár nyolc fő is utazhatott bennük egészen kényelmesen. Ezt a Peugeot 806-ot, amiből mostanra versenyautó lett, eredetileg egy kétliteres négyhengeres turbós benzinmotor hajtotta 147 lóerővel és 11 másodperces gyorsulással. Egészen addig, amíg egy egykori versenyzőnek, Pascal Witmeurnak nem támadt egy ötlete.

806-2.png

Witmeur nem csak versenyző volt, de a belgiumi Peugeot marketingvezetője is. A Ford Transit Supervan és a Renault Espace F1 adta neki az ihletet, hogy a Peugeot-ból is csináljon egy hasonló versenyautót mint azok, de ne csak kiállításai darab legyen belőle, hanem a versenypályán is tudjon majd teljesíteni. 1995 májusában kezdtek neki az átalakításnak a belső tér teljes kipakolásával. Minden felesleges dolgot kivettek az egykori családi autóból, belepakoltak egy versenyülést, meghosszabbították a kormányoszlopot és még sok mást is a pályaversenyhez optimalizáltak. Az alvázat is lecserélték, egy Peugeot 405 Mi16 Supertourisme lett az új alap, a motor pedig egy 306 Maxiból került át, 280 lóerővel. Két hónappal később már a rajtvonalnál állt a Spa Francorchamps-i 24 órás versenyen, ahol az 54 indulóból a 12. helyen végzett a kvalifikáción. A verseny maga sajnos már nem sikerült ilyen jól, motorkárosodás miatt félbe kellett hagynia a futamot. Marketingszempontból azonban elérte a célját, a nézők minden alkalommal ujjongva fogadták a családi kocsit, amint elhúzott előttük a pályán.

806.png

A 806 Procar ezután eltűnt a nyilvánosság elől egészen mostanáig: a kocsit október 23-án árverésre bocsátják. Motor és váltó ugyan már nincsen benne, de így is 50-80 ezer euro - 20-32 millió forint - közé teszik az árát. Egy használt 806-os körülbelül 400 ezer forintba kerül idehaza.