Különleges, egyedi autót mutatott be a Porsche: a 911 Carrera Panamericana tisztelgés a márka motorsportmúltja előtt, és nem véletlenül a latin-amerikai, valamint a mexikói részleg kezdeményezésére készült el. Idén éppen hetven esztendeje, 1952-ben álltak rajthoz a Carrera Panamericanán, méghozzá egy 356 S Cabriolet-vel. Sokak szerint az volt az ötvenes évek egyik legkeményebb autóversenye.
A különmodell alapját egy 911 Carrera S Cabriolet adja, ez igen kézenfekvő választás, hiszen maga a Carrera (spanyolul: verseny) név is innen ered, bár sokkal inkább az 550 Spyder sikereihez köthető. Természetesen színben is passzol a legendás őshöz a friss, egyedi Porsche, ibolyakékre fényezték, ehhez igazították a felniket is, amelyeknek csak a közepe lett szürke. Ezúttal vörös helyett feketék a féknyergek is, hogy autentikusabbak legyenek, és a 11-es rajtszám sem maradt le. Hogy a rongytető színe is stimmeljen, nem a 911-es, hanem a 718 Spyder palettájáról választottak.
Ami a belteret illeti, az ülés szintén szürke bőr, a fejtámlarészbe belenyomták a La Carrera Panamericana szöveget, valamint az ötvenes években használt bukósisak rajzát. A műszerfal jobb oldalán is szerepel egy felirat: 911 Carrera S – La Carrera Panamericana 1952. Ez utóbbi sort egyéb helyeken is feltüntették, sőt a kilépőfény is mutatja.
Az időzítés sem véletlen, ugyanis októberben rendezték meg a verseny 35. kiírását. 1950-ben rajtolt az első, de 1954 után megszakadt a sorozat, és csak 1988-tól indult újra. Az autót jövőre jótékonysági céllal elárverezik.