Jövőre a Ford Fiestának is vége

2022.10.26. 16:37

A Fiesta összeladásait tekintve a harmadik legnépszerűbb Ford az Escort és az F-sorozat után, 1976-os bemutatása óta 16 millió példányban kelt el. Ennek a karriernek lesz vége 2023 közepén, mivel az elmúlt években komolyat zuhant a típus iránti kereslet.

10

A Fiestát kívülről és belülről is érték ütések: az augusztusi adatok szerint 45 százalékkal kevesebb, nagyjából 39 ezer darab kelt el belőle, mint 2021-ben, miközben a kis crossover Pumából majdnem 91 ezret sikerült eladni (ez 14 százalékkal kevesebb a tavalyinál). Az eredményt nem lehet tisztán a kategóriára fogni, az Egyesült Királyságban 2021 legnépszerűbb modellje pont a közvetlen ellenfél, az Opel Corsa lett, míg a Fiesta a nemrég bemutatott facelift ellenére sem került be az első tízbe.

További adalék, hogy augusztusban a Puma Európa 12. legnépszerűbbje volt, a Fiesta eközben a Top50-es listára sem fért fel – ennél is lesújtóbb, hogy májusban már arról folytak a spekulálációk, hogy a Ford nagyobb bevételt szerez a Lego-licenszekből, mint a Fiestából. Az eddigi információk alapján jövő év közepén állítják le a gyártást, a felszabaduló erőforrásokat többek között a Puma elektromos változatára fordíthatják - Fiestából a kis árrés miatt nem érné meg a villanyautós verzió.

A változó trendek első komoly áldozata a Mondeo volt, de ha igazak a hírek, a Fiesta után 2025-ben a Focus is hasonló sorsra juthat: utóbbit egy szintén elektromos crossoverrel válthatják fel, ami a Puma EV és a Mustang Mach-E közé érkezhet. Utóbbi modell a Ford Kölnben működő üzemében készül majd a Volkswagen MEB alapjaira, a Fiesta szempontjából ez újabb szög volt a koporsóban, mert a tervek szerint az üzemet villanyautós központtá alakítják át, így a Fiesta dedikált gyár nélkül maradt.