Elkészült a 75 milliomodik Opel, és ez önmagában elég menő dolog
300 lóerős plug-in hybrid crossover lett a kiválasztott, miközben Európa egyik legnagyobb gyártója halad a teljes kínálat elektrifikációja felé.
Több okból is nagy a buli az Opelnél, hiszen míg az eredetileg varrógépgyártóként induló cég 2022-ben épp 160 éves, a Corsa negyven éve van velünk, és túléli majd a Ford Fiestát is. Eközben az Opel türingiai gyára Eisenach városában már harminc éve ontja magából az autókat.
A 75 milliomodik Opel is erről a gyártósorról gördült le tegnap, és természetesen plug-in hybrid is, hiszen épp egy Grandland GSe lett a szerencsés. Az Astra és Astra Sport Tourer GSe után a Grandland GSe hajtásláncában az 1.6-os turbós benzinmotor mellé két villanymotor jár, 300 lóerős összteljesítménnyel, 6.1 másodperces százas sprinttel, és 235 km/h végsebességgel, ami pusztán elektromos módban 135 km/h-ra csökken.
Az Opel egyébként 2028-ra szeretne teljesen elektromos márkává válni az európai piacon, és a Stellantison belül erre meg is van minden esélye.
Az Opel 160 éves történelméből fontosnak tartja a mint az 1909-es 4/8 hp Doktorwagent és a a 4/12 hp Laubfrosch-t is, bár az egymilliomodik Opelig egészen 1940-ig kellett várni. A Kapitän önhordó karosszériára épült független első felfüggesztéssel, és olyan sikeresnek bizonyult, hogy 1956-ban a kétmilliomodik Opel szintén egy Kapitän lett. Mivel ekkor Németországban messze az Opel volt a legnagyobb autógyártó, az ünnepi Kapitän krémfehér festése mellé aranyozott krómelemeket kapott.
Mivel a hatvanas években alaposan felgyorsultak az események, a technikai fejlődés és a tömegesedés már 1971-re elhozta a tízmilliomodik Opelt, ami egy Rüsselheimben gyártott Record C Caravan lett. Az aznap készült autóból az Opel azon tartományok miniszterelnökeinek adományozott egyet-egyet, ahol akkoriban gyárai működtek. Kapott hát egy autót Hesse (Rüsselsheim), Észak-Rajna-Vesztfália (Bochum) és Rajna-vidék-Pfalz (Kaiserslautern) vezetője is.
Mint a képen is látható, 1983-ban egy szép bokrétával díszítve egy ezüst-szürke Senator CD lett a 20 milliomodik nyertes, amit még a nyolcvanas években követett a 25 milliomodik Opel, egy Omega A Caravan, szintén Rüsselsheimből.
A Kadett és a Corsa után színrelépő Astra hamar milliós eladásokat produkált, hiszen 1991 és 1997 között hozzávetőlegesen 4.13 millió F Astra készült, amit azóta sem tudott überelni egy Opel termék sem. Tömegmodell, vagy sem, az 50 milliomodik Opel ismét egy ezüstszínű Omega szedán lett, még épp a huszadik században, 1999 decemberében.
Miközben az Opel biztosan sokat vár a Grandland GSe rajongóitól, személy szerint maradok az Astra Sport Tourer GSe táborában, mert egy sportos kombi továbbra is jobban bejön. Hát még egy bokrétás Senator CD.