Európa imádja a Peugeot 208-at, az elektromos pedig jövőre még többet ígér
Idén januártól szeptember végéig 161350 második generációs Peugeot 208 talált gazdára Európában, ami messze a legnépszerűbb kisautóvá teszi az egyébként Szlovákiában, Marokkóban és Argentínában gyártott francia modellt. Köszönhető ez részben annak is, hogy a 208 benzinmotorral, dízellel és tisztán elektromos hajtással is kapható.
Mindig öröm egy modern kisautó sikere, és bár a 2019 óta gyártott 208 aligha éri majd el akár az ős, Peugeot 205 akkor jelentős győzelemnek számító 5 millió 278 ezer 300 darabos szériáját, akár az utód 206 bő nyolcmilliós, Iránban elvileg azóta is folytatott diadalmenetét, a 2022-es számok ígéretesek egy olyan szegmensben, melyről mostanában divat lemondani.
Peugeot 208-asból 161350 ment el januártól szeptember végéig, míg ebben a kategóriában a Dacia Sandero végzett a második helyen 145846 autóval, a 137417 eladást produkáló Volkswagen T-Roc előtt. Ezzel a Peugeot 11%-kal szárnyalta túl tavalyi eredményét, míg az elektromos 208-e a kontinens negyedik legnépszerűbb BEV-je a Tesla Model Y, a Tesla 3 és a Fiat 500 után.
A 2022 szeptemberében eladott 19601 Peugeot 208 ötöde, 4081 volt elektromos, ám ez a szám várhatóan emelkedni fog, hiszen 2023-ra a gyártó új generációs akkumulátorokkal és villanymotorokkal készül, nagyobb hatótávot és gyorsabb tempót ígérve.
Ha itt a facelift, mi is kipróbáljuk majd, hiszen városi autónak a 4055 mm-es hossz és a 1745 mm-es szélesség még épp megfelelő, elektromosan meg pláne.