Hat nap múlva jön a Porsche 911 Dakar, és jól odavág mindenkinek
Terepen bő tízezer kilométernyi tesztelés után a 911 Dakar a Los Angeles Auto Show keretein belül mutatkozik be, és valóban képes lesz a vadulásra, hiszen a Porsche a Safari-generációk és 959-esek után pontosan tudja, mit is kell kibírnia egy rallyra kész 991-nek.
Pirelli Scorpion abroncsok, emelt hasmagasság, laza talajhoz igazított ABS. A Porsche komolyan viszi a Safari-trend meglovagolását, hiszen ha boldog-boldogtalan drága rally 911-eket épít a korábbi generációkból, itt az ideje a gyári 992 Dakarnak is.
A Porsche először 1978-ban épített erősített 911-eket a pusztító East African Rally kedvéért, 28 centis hasmagassággal, erősített karosszériával. A győzelem elmaradt a 911 SC Safarikkal, ám 1984-ben már a Rothmans Rally Team kedvéért készültek a jóval sikeresebb, és akkor először összkerekes versenyautók, majd jött a Dakar is a 959-cel. Az 1985-ös sivatagi kaland ugyan nem jött össze, ám az 1986-os Paris-Dakart már magabiztos 1-2-vel zárta a Porsche csapata.
A portáltengelyes 4S vulkántúra előtt is készült modern 911 Safari koncepció, hiszen 2012-ben a 991-es generációból fejlesztették a gyári Porsche 911 Vision Safarit, ami a Cayenne and Macan kergetésében is elég jónak bizonyult.
A 991-ből végül nem lett sorozatgyártású terepverzió, ám jövő szerdán végre bemutatják a 992 Dakart, amit a Porsche a hazai terep után Franciaországban, Dubaiban és Svédországban is tesztelt, mielőtt készen állt volna a Los Angeles-i premierre.
A fejlesztés vezetője Achim Lamparter, aki a hazai terepnek számító Weissach után a francia Château de Lastours tesztpályán hangolta a 911 Dakar aszfaltos beállításait. Ki más, mint a Le Mans, Pikes Peak és Dakar-veterán Romain Dumas segítségével. Ezután jött a sivatagi csapatás Dubaiban, majd a kétszeres rally világbajnok Walter Röhrl, aki a svéd Arjeplog jeges világában tehette a prototípusokkal, amihez a legjobban ért.
Összesen több mint félmillió kilométert mentek a 911 eddigi legszívósabb evolúciójával, melynek sorozatgyártott verziójából valószínűleg annyit ad majd el a Porsche, amennyit nem szégyell. Egyben üdvözöljük együtt a huszonhatodik 992-variációt. Szerintem harminc alatt már kár megállni.