Íme a terepre szánt Lamborghini Huracán Sterrato
Ha jobban belegondolunk, mind az emelt V10-es Lambót, mind a hasonlóan új 911 Dakart keményebben lehet majd használni a mindennapokban, mint bármelyik normál magasságú sportautót. A fekvőrendőrök világában valahol pont ez a lényeg.
Az Audi R8-cal párhuzamosan a szívómotoros Lamborghini Huracán is karrierje végéhez közeledik, és míg az Audi 620 lóerőt küld az R8 hátsó tengelyére, a Lamborghini a három éve megszellőztetett off-road verziót kezdi gyártani a V10-zel. Bár teljesítményadatokról még nincs szó, a Huracán Performante, Evo, STO és Technika után a Sterrato 2023 nagy dobása Olaszországból.
Akár összkerékhajtású, akár hátsókerekes, a széria Huracán Sterrato mégiscsak a földutakról lett elnevezve, tehát valószínűleg jól működik rallyautóként is. A kiadott videó szerint pedig akkor is jól jöhet majd, ha vannak siklóernyős ismerőseink. Itt, a Totalcar szerkesztőségében például ketten is ugrálnak, habár ejtőernyősként inkább PAC 750XL-ekből, Cessna 182 Skylane-okból, Ancsákból, vagy bármiből, ami épp elérhető Magyarországon.
A 2019-ben bemutatott koncepcióautóhoz képest a sorozatgyártott Sterrato elvesztette a fényhidat a tetőcsomagtartóról, viszont nyert egy magas légbeömlőt a nagy por ellen, természetesen szénszálas kompozitból.
Maradtak a menő ködlámpák is az első lökhárítón, így már csak az a kérdés, hogy ez, vagy a holnap hivatalosan is bemutatott Porsche 992 Dakar lesz a jobb játékszer.
Az egyiket turbós hathengeres boxer hajtja, a másikat pedig az utolsó szívó V10 a piacon. Az eredeti Lancia Stratosra tudjuk, melyik hasonlít jobban, mint ahogy a 959 Dakar utódja is egyértelmű.
Lamborghini Földút. Lamborghini Földút. Lamborghini Földút. Maserati Négy Ajtó.