850 lóerős pályarakéta a Radical Project 25

2022.11.16. 16:23

A 3.5-literes Ford Ecoboost V6 eddig 654 lóerőt tudott az RXC GT3-ban, ám a Project 25 kedvéért a Radical Precision Engineering létrehozott egy még jobbat 850 lóerővel. Száraz kenés, egyedi Garrett GTX-szériás kerámia golyóscsapágyas turbófeltöltők, és persze konstans támadás a fizika törvényei ellen. 

1.RadicalMotorsportProject25preview

Nagy-Britanniában és Európa más országaiban is nagy divatja van a pályaautózásnak, a britek pedig olyan dedikált, részben utcai, ám főleg az amatőr versenyzésre fókuszáló márkákat tartanak életben, mint a Radical Sportscars, az Ultima Sports, vagy éppen a Ginetta Cars. Ezek közül néhány modell a világ más pontjain, többek közt az Egyesült Állomokban is felbukkanhat.

Az Ultima platformja a végtelenségig módosítható, a Ginetta remek tehetséggondozó munkát végez könnyű, olcsó versenyautóival, a Radical pedig olyan autókat gyárt immár huszonöt éve, melyek különösebb noszogatás nélkül is készségesen letépik az ember fejét. A recept saját térhálós vázban üvöltő sportmotorokkal indul, meghintve az elérhető maximális leszorítóerővel.

2.RadicalMotorsportProject25Interior

Az RPV6 a Project 25-ben már 850 lóerős, és bár egyelőre nem árul el többet a Radical, mint hogy 25 készül a keménytetős kétülésesből, mely sosem kap majd rendszámot, nagyjából megtippelhető, milyen lesz a végeredmény.

A Radical előző modelljéből, a nyitott, 425 lóerős SR10-ből már száz fölötti mennyiség talált gazdára, ami szép eredmény az 1997-ben alapított vállalkozásnak. Huszonöt év alatt durván 2,800 Radical készült, a gyártó pedig mára 14 sajátmárkás versenyszériát támogat, beleértve a Radical Challenge UK és a Radical Cup North America futamokat is.