Sokan még csak nem is hallottak a második generációs Mazda MX-5 – vagyis az NB – kupé változatáról, hiszen mindössze 179 darabot gyártottak belőle. Ráadásul ezt az összes példányt megtartották országon belül, ugyanis japán belpiacos modellről van szó.
A típus neve igazából Roadster Coupe, amiből könnyű arra következtetni, hogy van némi köze a széles körben elterjedt NB Roadsterekhez. Mivel az MX-5-t eleve kétüléses kabriónak terveztek, itt is arról van szó, hogy a már meglévő Roadsterre terveztek rá egy tetőt. Fix, nem levehető darabról van szó, de közelebbről nézve látszik, hogy van egyfajta fércelt hangulata.
Például az ablakok teteje a vászontetős változatnál közel egyenes, amit itt is megtartottak, viszont így nem illeszkedik szépen a kupés tetőhöz. Az oldalsó-hátsó ablakok is elég esetlegesnek tűnnek. Sőt, belül például az A-oszlopok fura felső tövei árulkodnak arról, hogy ez nem teljesen kupénak tervezett autó.
Azonban ezektől a kis részletektől függetlenül egy nagyon jó vonalú darab az MX-5 Coupe. Ugyanakkor a belpiacosság és a kis darabszám se könnyíti meg azok dolgát, akik mindenképpen egy ilyenre vágynak. Most azonban akár még szerencséje is lehet valakinek, ugyanis eladó lett két darab is.
Egy sárgát és egy pirosat hirdetnek a Pistonheads oldalán, mindkettőt ugyanaz az eladó, vagyis a Contempo Concept kínálja eladásra. Talán váratlan fordulat, hogy nem Japánban, hanem Hong Kongban van mindkét MX-5 Coupe. Az áruk hasonló: a sárgáért 33 ezer fontot, vagyis körülbelül 15,6 millió forintot, míg a pirosért 30 ezer fontot, azaz nagyjából 14,2 millió forintot kérnek.
A piros egy 1,8 literes, 158 lóerős Type S, amiben 30 ezer mérföld, vagyis körülbelül 48 ezer kilométer van. A sárga egy kicsit agresszívebb külsővel rendelkező Type A, amiben a méter is jóval kevesebb, ugyanis mindössze 8700 kilométert futott. A képek és a leírás alapján mindkét MX-5 állapota hibátlan. Bár az árak húzósnak tűnnek, az az érzésünk, hogy hamar gazdára lelnek majd az autók, hiszen ennyire különleges és ritka darabokat nem sokszor lehet megkaparintani.
Forrás: Pistonheads